ویژه

با تکمیل آزاد راه شمالی کرج ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این مسیر انتقال می یابد

با تکمیل آزاد راه شمالی کرج ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این مسیر انتقال می یابد / رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج طی ۹ ماه گذشته ۷/۵ کیلومتر از بزرگراه شمالی کرج را تکمیل و امسال پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت شهری کرج به ساخت بزرگراه شهید سلیمانی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از آزاده صادقی، حسین مهاجری رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر کرج در نشست خبری که در سالن کنفرانس پروژه آزاد راه شمالی کرج برگزار شد گفت: بزرگراه شهید سردار سلیمانی در بین ۲۸ اتوبان کشور جایگاه نخست را از لحاظ جذب ترافیک خواهد داشت و با تکمیل این بزرگراه که حدود ۱۸ کیلومتر است، ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این مسیر انتقال می یابد.

وی در ادامه افرود: مسیر این پروژه حد فاصل بلوار آیت‌الله طالقانی تا خیابان انقلاب در ضلع غربی زندان رجایی شهر است و با افتتاح آن دسترسی به بلوار انرژی اتمی، بلوار انقلاب اسلامی، بلوار طالقانی شمالی و دانشگاه آزاد، هنر و پیام نور امکان پذیر خواهد بود و امسال چهار ملک مسیر بزرگراه شهید سردار سلیمانی کرج از محل سهم دولت بارگذاری شده و تلاش ها بر این است تا سال آینده شهید همت از طریق بزرگراه سردار شهید سلیمانی به شهر کرج متصل شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر کرج عنوان کرد: با توجه به محدودیت مالی این پروژه، شورای شهر کرج مبلغ ٩٠ میلیارد تومان بابت پروژه در ردیف بودجه سال ١۴٠٢ در نظر گرفت و با تاکید مدیریت شهری بر اتمام پروژه جهت بهره‌برداری مردم، طی چند ماه اخیر نیز با تصویب لایحه ۴۵٠ میلیارد تومانی، مجموع بودجه سال جاری به ۵۴٠ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و هزینه اتمام این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به شرط تامین مالی تا ۱۳ ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

 

یک چهارم ترافیک کشور در استان البرز است

ابوالفضل رحمانی، مدیر اجرایی پروژه بزرگراه شمالی کرج گفت: پل b0 و b1 در ابتدای پروژه قرار گرفته و سال‌ها تعطیل بود. پل b0 عظیم تر از پل شهید باکری در تقاطع شیخ فضل‌الله در تهران است و پل b1 (بیلقان) که بر روی ابتدای جاده چالوس و رودخانه در حال احداث است و یکی از پیچیده‌ترین و بلندترین پل خاورمیانه به شمار می‌رود که می تواند نماد شهری و حتی کشوری با توانمتدی مهندسی داخلی باشد.

مدیر اجرایی پروژه گفت: حدود ٣درصد از راه‌های کشور در استان البرز است و ٢۵درصد از ترافیک کشور، فقط در شهر کرج است و در این صورت یک چهارم ترافیک کشور در استان البرز است و با راه‌اندازی بزرگراه شمالی کرج، حدود ۴٠درصد از ترافیک استان را کاهش خواهیم داد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا