اجتماعیاقتصادیبین‌المللگزارشویژه

همکاری قرقیزستان و ایران در حوزه اقتصاد دریامحور

امضای تفاهم همکاری با سازمان بنادر در سفر پیش‌رو هیات دولت

همکاری قرقیزستان و ایران در حوزه اقتصاد دریامحور، سفیر قرقیزستان در ایران، ضمن اشاره به امضای پیش‌نویس تفاهم‌نامه دو کشور در حوزه اقتصاد دریا محور گفت: امیدواریم با افرایش همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های بنادر ایران را پیدا کنیم.

به گزارش تیتر یک آ‌نلاین به نقل از بندر و دریا: تورداقون صدیق‌اُف سفیر قرقیزستان در ایران در حاشیه نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران (ISBE ۲۰۲۴) در گفت‌گو با خبرنگار بندر و دریا، در رابطه با اهداف این کشور در حوزه بهره‌برداری از اقتصاد دریامحور اظهار کرد: همکاری قرقیزستان و ایران در حوزه بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران درحال توسعه است و در حال حاضر، برای بهره‌برداری از بندرعباس درحال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم طی سفر هیأت دولت و سفیر رسمی قرقیزستان به ایران، پیش‌نویس یادداشت تفاهم بین آژانس سرمایه‌گذاری قرقیزستان و سازمان بنادر جمهوری اسلامی ایران امضا شده و این پروسه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه قرقیزستان دریا نداشته و به اقیانوسی وصل نیست، گفت: امیدواریم که با امضای این تفاهم‌نامه، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های این بندر را پیدا کنیم، تا از طریق آن وارد دریای جهانی شویم.

سفیر قرقیزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: مطمئنیم که امضای این تفاهم‌نامه، باعث افرایش همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شده و در آینده نیز، یک مرکز لجستیک را در این بنادر تأسیس کنیم.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا