اقتصادی

جزئیات صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه + پیش بینی سود

کارگزاری آگاه درخصوص طراحی و تاسیس انواع صندوقهای سرمایه گذاری شامل صندوق‌های در سهام، با درآمد ثابت، با پیش‌بینی سود، مختلط و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) فعالیت دارد! از جمله صندوق های سرمایه گذاری این کارگزاری می توان به صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه ثبت شده به شماره 11341 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و ثبت شده به شماره 35839 نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد.

صندوق سرمایه‌ ‌گذاری هستی بخش آگاه به منظور جمع ‌آوری وجوه نقد سرمایه ‌گذاران و سرمایه‌ ‌گذاری آن ‌ها در اوراق بهادار، سپرده‌ های بانکی و سایر دارایی‌ها در سال ۱۳۹۴ شمسی شروع به فعالیت نموده است. هستی بخش آگاه از صندوق‌ های قابل معامله در بازار (ETF) بوده که با نماد آگاس روی تابلو فرابورس نمایش داده می ‌شود. همچنین صندوق هستی بخش آگاه یک صندوق سرمایه‌ ‌گذاری از نوع در سهام بوده که همواره بین ۷۰ تا ۹۰ درصد دارایی ‌های خود را به سهامی بازار سرمایه اختصاص می ‌دهد لذا مانند سایر صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری در سهام نسبت به انواع دیگر صندوق‌ ها ریسک نسبتا بالاتری دارد. سرمایه‌ ‌گذاری در صندوق هستی بخش آگاه مانند سایر سهام بازار صرفا نیازمند داشتن کد بورسی و دسترسی به سامانه معاملات آنلاین است.

مدیر صندوق سبدگردان آگاه
نوع صندوق سهامی
ضامن نقدشوندگی نامشخص
بازدهی ۱ ماه گذشته 6.62- ٪
بازدهی ۳ ماه گذشته
9.72 ٪
بازدهی ۶ ماه گذشته 18.69- ٪
بازدهی ۱ سال گذشته
221.19 ٪
متولی صندوق شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین
قیمت صدور هر واحد 65,842
قیمت ابطال هر واحد 65,467
قیمت آماری هر واحد 65,484
تعداد واحد سرمایه ‌گذاری 159,600,000
ارزش خالص دارائی
10,448,476 میلیون ریال
تاریخ آغاز فعالیت
1394/09/01
آدرس سایت
http://www.hbagahfund.com

هزینه‌ های صندوق آگاس

یکی از مزایای برجسته صندوق‌ آگاس و به طور کلی صندوق‌ های قابل معامله هزینه پایین آن است. کارمزد خرید واحدهای صندوق قابل معامله از نوع در سهام ۰٫۴۵۴ درصد و کارمزد فروش آن ۰٫۴۸۱ درصد که در مجموع حدود ۱ درصد است و هیچ هزینه دیگری توسط مشتری پرداخت نمی ‌شود. همچنین یکی از مزایای آن نسبت به معامله سهام شرکت ‌ها این است که خرید و فروش صندوق های قابل معامله در بورس معاف از مالیات است.

جزئیات دقیق هزینه ‌های صندوق مانند هزینه تأسیس، هزینه برگزاری مجامع، کارمزد مدیر و کارمزد متولی که روی قیمت آماری هر واحد صندوق اعمال می‌شوند در بند ۸ امیدنامه به طور کامل ذکر شده است اما آنچه برای سرمایه‌ گذار اهمیت دارد و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، کارمزد حدوداً ۱ درصدی معاملات آنلاین واحدهای آگاس است که در مقایسه با کارمزد معاملات سهام شرکت ‌ها کم‌تر است.

نحوه سرمایه‌ ‌گذاری در آگاس

از دیگر مزایای حائز اهمیت صندوق آگاس سهولت سرمایه گذاری در آن است. افرادی که از یکی از کارگزاران بورس کد بورسی دارند دقیقا مانند معاملات سهام شرکت‌های بازار و با رعایت ملاحظات ساده آن می ‌توانند اقدام به سرمایه‌ ‌گذاری در این صندوق نمایند؛ اما افرادی که کد بورسی ندارند ابتدا باید کد بورسی معاملات آنلاین دریافت کنند و سپس می ‌توانند واحدهای صندوق آگاس را خریداری نمایند. برای دریافت کد بورسی ابتدا باید

  1. در سایت آگاه اکسپرس ثبت‌ نام اینترنتی نمایند؛
  2. در گام بعدی برای احراز هویت می‌توانند به شعب کارگزاری یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند؛
  3. در نهایت با دریافت دسترسی و ورود به سامانه‌ معاملات آنلاین کارگزاری، نماد آگاس را جست‌و‌جو و سپس خریداری کنند؛
  4. اطلاعات قیمتی آگاس، سود و زیان محقق شده، حجم و ارزش معاملات و سایر اطلاعات را مانند سهام شرکت‌ها در همان سامانه ‌های معاملات آنلاین می‌توان مشاهده کرد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا