اقتصادی

سرانجام وعده اصلاح قانون عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟

بعد از درخواست ها و مطالبه متعدد بازنشستگان تامین اجتماعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اصلاح قوانین کارگری، موضوع دربافت عیدی کارگری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، چندین‌ ماه است که بازنشستگان از تبعیض و اجرانشدن قوانین کارگری و بازنشستگی تأمین اجتماعی و توجه‌ نکردن مدیران به این بخش گله می ‌کنند. بزرگ ‌ترین خواسته و دغدغه این بازنشستگان، اصلاح قانون مربوط به پرداخت عیدی بازنشستگان براساس عیدی کارگری است که به ‌نظر می‌رسد نمایندگان مجلس به این موضوع توجه کرده‌اند و گفته شده است تا قبل سال اصلاحاتی دراین‌زمینه انجام می شود.

اما رمضانی رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، درباره حضور در مجلس شورای اسلامی و فرصتی که برای بازگوکردن مشکلاتشان پیش آمد، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌ها با نمایندگان مجلس، برای هیئت‌رئیسه کانون بازنشستگان مشهد در کمیسیون اجتماعی مجلس وقت گرفته شد که ما هم از این فرصت استفاده کردیم و در مجلس حضور داشتیم. باتوجه‌به توضیحاتی که دادیم، آن‌ ها پذیرفتند پرداخت عیدی به بازنشستگان اشکال قانونی دارد. به ‌طوری ‌که کارگر تا ۲۹ اسفندماه، به ازای ۲ ماه عیدی دریافت می ‌کند که حدود ۴ میلیون می‌شود، ولی در فروردین‌ماه که در ۲ روز بعد است، به بازنشسته عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود. این تبعیض موجب نارضایتی بازنشستگان ماست.

وی تصریح کرد: این تبعیض ‌ها و اجرانشدن قوانین از جمله در ماده ۹۶ و ماده ۶۷ در مجلس گفته شد. متأسفانه معیشت بازنشستگان اکنون در خطر است. ۶۵ درصد حداقل‌بگیر با پرداختی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داریم که با این متناسب‌سازی ناقص، معیشت بازنشستگان و حداقل‌بگیران ما به‌شدت به مشکل خورده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با حضور در مجلس، همه مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان را به نمایندگان منتقل کردیم و نمایندگان نیز به‌خوبی از مذاکرات و صحبت ‌های ما استقبال کردند. همچنین ما طرحی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادیم که در مجلس مطرح کنند، مبنی بر اینکه از عیدی کارگران در زمان اشتغال حق بیمه کسر شود تا در زمان بازنشستگی معادل عیدی کارگران به بازنشستگان نیز بدهند.

باتوجه‌به صحبت ‌هایی که با مدیر سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، قول داده شد تا قبل سال اصلاحات قانونی را دراین‌باره انجام دهند که امیدواریم این قول‌ها به نتیجه برسد و تا قبل سال شاهد اتفاقات خوب باشیم. به ‌هر حال همه مذاکرات ما درباره تبعیض، اجرانشدن قوانین و بی ‌توجهی مسئولان بوده است. در صورت تصویب و اصلاح قوانین، این عیدی امسال برای بازنشستگان لحاظ نمی‌شود، ولی قول اصلاح قانون باقی مزایا در سال آینده را داده‌اند.

هنوز در زمینه خدمات درمانی مشکلات و کمبود‌هایی داریم. زمینی در مسیر چناران به مشهد داریم که حدود ۴۰ سال است خوابیده است و قرار بود بیمارستان شود. پی‌ریزی این بنا ۴۰ سال پیش به‌عنوان بیمارستان رضا شروع شد، اما متأسفانه با وجود قول ‌هایی که داده شد، هنوز ساخته نشده است.

اگر بازنشسته ‌ای عمل قلب باز داشته باشد، بیمارستان‌های ما در مشهد این عمل را انجام نمی‌دهند که این امر برای کارگران و بازنشستگان مشکل است. ما پیگیر این موضوع هستیم. اگر متولیان قانون را اجرا می‌کردند، جامعه کارگری این‌قدر لطمه نمی‌دید. دراین‌زمینه نامه‌نگاری‌های زیادی انجام شده است و مشکلات را منتقل کردیم که امیدواریم گوش شنوایی برای این مشکلات پیدا شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا