پایگاه خبری تیتر یک آنلاین titre1online.ir
جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - Friday 22nd March 2019

شما اینجا هستید :
خانه » اقتصادی » شغل های پردر آمد کشور که دولت آنها را از پرداخت مالیات معاف کرده است
شناسه نویسنده : 55 شناسه خبر : 212020 تاریخ انتشار : ۹۷/۱۲/۱۷ - ۱۴:۲۷

شغل های پردر آمد کشور که دولت آنها را از پرداخت مالیات معاف کرده است

اجرای معافیت‌های مالیاتی در بخش فرهنگ، هنر و موسیقی در شرایطی بدون قید و شرط ادامه می‌یابد که یک حساب سرانگشتی از درآمد برخی کنسرت‌ها نشان می‌دهد هرکدام آن‌ها حدود ۲۰۰ میلیون تومان فروش دارد.

به گزارش تیتر یک آنلاین ، بر اساس ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، فعالیت گروه‌های هنری و فرهنگی از پرداخت مالیات معاف است. این ماده تصریح می‌کند «فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط)، فرهنگی و هنری که به‌موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف است.»

 

شغل های پردر آمد کشور

این مصوبه شامل همه کنسرت‌ها، فیلم‌های سینمایی و خانگی و امثالهم می‌شود که در حال حاضر در برخی موارد جزو پول‌سازترین فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام رسمی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲۲۱ مجوز اجرای صحنه‌ای برای موسیقی صادر شده است. در بخش فروش اینترنتی بلیت اجرا‌ها تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد این فروش از طریق وب‌سایت ایران‌کنسرت صورت می‌گیرد. به‌طور متوسط هر کنسرت به مدت سه شب اجرا می‌شود که میانگین استقبال‌کنندگان آن یک‌هزار نفر است.

تقریباً هر کنسرت بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر مخاطب دارد. از سوی دیگر، مراجعه به وب‌سایت‌های رسمی فروش بلیت کنسرت‌ها نشان می‌دهد که قیمت بلیت‌ها در جایگاه‌های مختلف از حداقل ۴۵ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان است. قیمت بلیت جُنگ‌ها و کمدی‌های نمایشی نیز رقمی بین ۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد. از همین رو، اگر میانگین مخاطبان یک کنسرت را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نظر بگیریم و میانگین قیمت بلیت را ۸۰ هزار تومان، یک حساب سرانگشتی به ما می‌گوید که درآمد یک کنسرت ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. این مبلغ بدون کسر هزینه‌ها و سایر موارد است.

علاوه بر فروش بلیت، خوانندگان از محل اسپانسرینگ (حمایت مالی) هم کسب درآمد می‌کنند. در مورد برند‌های خارجی، آمار و ارقام اسپانسرینگ بسیار بالا است، اما برند‌های داخلی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان در یک شب هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنند.

به عبارتی، برگزاری یک کنسرت با یک اسپانسر داخلی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان از محل اسپانسرینگ برای تهیه کننده درآمدزایی می‌کند. البته برگزاری یک کنسرت هزینه‌های بسیاری هم برای گروه برگزار کننده دارد.

 

۱۷ اسفند ۹۷ دسته بندی :

 
ارسال دیدگاه ها بدون دیدگاه
تبلیغات

تبلیغات

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - Friday 22nd March 2019