اقتصادی

رفع توقیف خودرو چگونه است؟ + مدارک موردنیاز

خودرو علاوه بر دلایل حقوقی مانند بدهی و ادای دین می تواند به دلایل دیگری چون تصادف منجر به فوت یا جرح، نداشتن بیمه شخص ثالث، عدم پرداخت جریمه ‌ای که به سقف 1 میلیون رسیده است پس از ابلاغ راهنمایی و رانندگی و… نیز توقیف شود.

مدارک موردنیاز برای رفع توقیف خودرو

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، در صورتی که به دلیل بدهی خودرو توقیف شده باشد، فرد مورد نظر می تواند پس از طی مراحل قانونی و ادای دین خود خودرو را رفع توقیف نماید. همچنین در صورتی که خودرو وسیله امرار و معاش برای شخص باشد می تواند تقاضای رفع توقیف خودرو را به دادگاه تسلیم نموده و در این رابطه با ارائه مدارک و مستندات در دادگاه ثابت کند که خودرو شامل بند 5 مستثنیات دین بوده و از این طریق به حکم صادره دادگاه اعتراض نماید. در صورتی که دادگاه با این اعتراض که خودرو در زندگی شخص مدیون ضروری و وسیله امرار و معاش وی باشد، موافقت کند، حکم به رفع توقیف خودرو را صادر می نماید.

در صورتی که دادگاه ضرورتی را در خصوص خودرو توقیف شده در امرار و معاش شخص مدیون تشخیص ندهد و یا تشخیص دهد که خودرو ارزان تری قادر به رفع نیاز وی می باشد، حکم رفع توقیف خودرو صادر نمی شود. با این حال، امکان شکایت و پیگیری در مرجع و دادگاه تجدید نظر برای فرد وجود خواهد داشت.

همچنین در صورتی که خودرو به دلایلی که پیشتر به آنها اشاره شد توسط اداره راهنمایی و رانندگی توقیف شده باشد، فرد مورد نظر می تواند برای رفع توقیف و ترخیص خودرو به یکی از ستادهای 11 گانه ترخیص خودرو در سطح شهر مراجعه کند. برای مراجعه به هریک از این ستادها لازم است موارد زیر رعایت کرده و مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید:

  1. مراجعه مالک یا وکیلی قانونی با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر
  2. اصل سند یا کارت ماشین + کپی
  3. اصل بیمه نامه شخص ثالث + کپی
  4. صورت وضعیت خلافی پرداخت شده
  5. گواهینامه راننده +کپی
  6. فیش یا قبض پرداختی عوارض شهرداری
  7. پرداخت هزینه حمل خودرو به نماینده مستقر در ستاد ترخیص
  8. پرداخت هزینه پارکینگ
  9. پر کردن فرم اطلاعات فردی
امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا