اقتصادی

فراخوان هیوندای برای تعویض سیستم باتری خودروهای برقی

شرکت هیوندای موتور به دلیل خطر آتش سوزی، سیستم باتری حدود ۸۲ هزار خودروی الکتریکی خود را در سطح جهان تعویض خواهد کرد. به گزارش تیتر یک آنلاین به نقل از رویتر، حل مشکل سیستم باتری به همراه فراخوان قبلی احتمالاً 900 میلیون دلار برای این خودروساز هزینه به همراه خواهد داشت.

بیشتر خودروهای برقی فراخوان شده پرفروش ترین مدل هیوندای موتور یعنی Kona EV است که برای اولین بار در ماه اکتبر پس از آتش سوزی این خودروها برای ارتقا نرم افزار فراخوان شد.

اما در ماه ژانویه یکی از این خودروهای فراخوان شده آتش گرفت و مقامات کره جنوبی تحقیقاتی را در مورد مناسب بودن اولین فراخوان آغاز کردند.

شرکت “ال جی انرژی سولوشن”LG Energy Solution ، که باتری های این خودروها را تولید می کند در بیانیه ای اعلام کرد که هیوندای موتور از پیشنهاد ال جی برای منطق شارژ سریع در سیستم مدیریت باتری هیوندای استفاده نادرست کرده است و نباید سلول باتری را دلیل اصلی بروز خطرات آتش سوزی دانست.

فراخوان جدید برای تقریباً 76000 دستگاه خودروی برقی هیوندای از مدل Kona EV و همچنین برخی از مدل های Ioniq EV و Elec City اعمال می شود.

به گفته وزارت حمل و نقل کره جنوبی، حدود 15 مورد آتش سوزی Kona EV – 11 در این کشور، دو مورد در کانادا و یک مورد در فنلاند و یک مورد هم در اتریش رخ داده است.

هیوندای در بیانیه ای اعلام کرد که از کل 1 تریلیون وون هزینه تخمین زده شده برای این فراخوان، حدود 38.9 میلیارد وون به دلیل اولین فراخوان بوده است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا