فرهنگی و هنری

وحید قاسمی آهنگساز افغانستانی و خواننده تیتراژ سریال همبازی کیست؟

ترانه تیتراژ ابتدایی سریال همبازی به تهیه کنندگی نوید محمودی و به سفارش به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو، توسط وحید قاسمی خواننده و آهنگساز افغانستانی با شعری از سخی راهی اجرا شده است!

وحید قاسمی از سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون در داخل افغانستان به گردآوری، شناسایی و تحقیقات موسیقی اصیل و فولکلور کشور مصروف می‌ باشد و برای تحقیقات ساحوی، سفرهایی به ولایات، شهرها و روستاهای کشور دارد. قاسمی در تلاش برای بازآفرینی موسیقی سنتی افغانستان و حفظ این گونه موسیقی که تاریخ و سازنده روشنی ندارد به سراغ هنرمندان اصیل، نوازندگان سازهای قدیمی و خوانندگان آوازهای فولکلور افغانستان می ‌رود و صدای آن ‌ها را ضبط می‌ کند. وی در بازخوانی آوازهای فولکلوریک افغانی شهرت دارد!

وحید قاسمی در جشنواره سال ۲۰۰۷ میلادی از سوی تلویزیون نور/ آمریکا در میان آهنگسازان جایگاه نخست را از آن خود ساخت و در جشنواره سال ۲۰۰۸ میلادی از سوی تلویزیون آریانا در کنار هنرمندانی چون فرید زلاند، استاد خیال، استاد مهوش، بانو قمر گل، احمد ظاهر و احمد ولی لقب ستاره موسیقی را به دست آورد.

در سریال همبازی که قرار است نوروز ۱۴۰۰ از شبکه دو پخش شود، بازیگرانی چون دیبا زاهدی ، حسین مهری ، کامران تفتی ، نیلوفر کوخانی ، مریم مومن ، امیر کاظمی ، ایمان صفا ، پادینا کیانی ، خیام وقار ، زهره نعیمی ، محیا دهقانی ، محمد حیدری ، پولاد مختاری ، هانیه غلامی ، مهتاب شیروانی با حضور آتیلا پسیانی ، همایون ارشادی ، علیرضا استادی و بهنام تشکر و هنرمندی کمند امیرسلیمانی ، رویا جاویدنیا و علیرضا اوسیوند حضور دارند.

همبازی ملودرامی عاشقانه است که سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن ‌زاده و مریم اسمی ‌خانی با طراحی نوید محمودی به روابط جوانان اشتغال و هویت نگاهی ویژه داشته باشد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا