اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه به پخش در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

بزرگ ترین شرکت توزیع کننده بدون واسطه و فروش مواد غذایی و بهداشتی که کالاهای انحصاری این شرکت شامل 25 برند معروف می باشد، به زودی در بورس عرضه خواهد شد!

عرضه اولیه به پخش

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، امروزه موضوع فروش ، توزیع و بازارگذاری کالا در کشور در حال پيدا كردنِ جریانِ صحیحِ روندِ خود مي باشد و به دنبال آن مفهوم رقابت نيز شکل ارزشی خود را که متناظر به اصلاح کیفیت وکمیت است ، پیدا کرده است ، اين امر وجود یک ساختار حرفه ای و انجام کار تخصصی با  مشخصه های فنی و تکنیکی يك صنعت را مي طلبد.

موضوع پخش و توزيع مناسب كالا و خدمات ، امروزه يكي از اصول مهم و اساسي است كه به صنعتي بزرگ و تجارتي عظيم تبديل شده است ، صنعت پخش می ‌تواند به دلیل ارتباط نزدیک با تولید و مصرف از هر بخشی یا نهادی سریع‌تر علايم مربوط به رونق و رکود را در بازار شناسایی و به موقع مسئولان و دستگاه ‌های مرتبط را نيز براي اقدامات پیشگیرانه مطلع کند.

نظام توزیع کالا وخدمات ازجمله بخش‌های مهم در اقتصادکشورها است که از یک طرف کالاها و خدمات را در اختیار مصرف‌ کنندگان وازسوي دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌های تولیدی منتقل مي كنند ، در اين راستا شرکت به پخش در سال 1334 شمسي به عنوان بخش فروش شرکت توسعه ي صنايع بهشهر شروع به فعالیت كرده است ، این شرکت از سال 1351 شمسی پس از تبدیل شدن به شرکت سهامی خاص به پخش ، توزیع تولیدات شرکت های تابعه ي شركت توسعه ي صنايع بهشهر ، همچون پاکسان، بهپاک و مارگارین را نيز عهده دار شده است.

شركت به پخش با سابقه ي بیش از نیم قرن رهبری صنعت پخش کشور ،  در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین شرکت پخش محصولات غذایی ، بهداشتی و دارویی داخل كشور توانسته جایگاه ویژه ای را درعرصه ی توزیع كالا درمنطقه ي خاورمیانه به دست آورد ، اين شركت از سال 1381 شمسی ضمن تبدیل شدن به شركت سهامی عام ، درقالب يك شرکت مادر مشغول به فعالیت می باشد.

از آنجايي كه در حال حاضر در بيشتر کشورهاي جهان ، گسترش استفاده از ابزارها و روش‌های نوینِ نگهداری ، چیدمان ، حمل و نقل و در نهایت توزیع کالاها و خدمات ، همراه با رعایت استانداردهای مختلف و با صرف کمترین هزینه و زمان در فرآیند مربوطه ، به عنوان شاخص‌ های  توسعه و پیشرفتِ نظام توزیع کالا و خدمات ، در نظرگرفته می‌شود ، شركت به پخش نيز با تغییر و نوین‌سازی ساختار خود ، با بیش از 1370 نفر پرسنل متخصص در سراسر کشور ، وظیفه ی ارايه ي خدمات مطلوب در بخش های مختلف را به مشتریان این شرکت بر عهده دارد.

همگام با توسعه و پيشرفت دنیای کنونی و رشد اقتصاد و جهانی شدن ، شركت به پخش نيز با تکیه بر کارکنان مجرب و متخصص خود و بهره‌گیری از انبارها و مراکز پخش گسترده و متعدد در سراسركشور و همچنين بهره مندي از ناوگان عظیم حمل و نقل ، نرم افزارها و سخت افزارهای مدرن و پیشرفته و دستيابي به دانش فنی بيش از نيم قرن رهبری صنعت پخش کشور ، علاوه بر توزیع گسترده ي محصولات شرکت‌ ها‌ی عضو گروه توسعه ي صنایع بهشهر ، پخش كالاهاي توليدي برخی شرکت هاي ايراني در اقصی نقاط کشور را نيز انجام مي دهد.

عرضه اولیه به پخش

توزیع مویرگی كالا كه با الهام از سیستم توزیع گردش خون در بدن موجودات زنده بنیان نهاده شده ، توزیع گستـرده ، يكسان و فـراگیرکالا از مرکـز تا اقصـی نقـاط در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزينه می باشد ، براين اساس شرکت های توزيع و پخش محصولات را می توان به عنوان عامل توزیع عدالت درسطح جامعه قلمداد كرد ، در اين راستا شركت به پخش با در اختیار داشتن 28 مرکز پخش در سراسرکشور ، نقش مهمی در توزیع محصولات بیش از 50  برند مطرح داخلی و خارجی ايفا كرده و در نهايت 600 شهر را با بیش از 60 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ، داروخانه ، سوپرمارکت و اتحادیه ، درگستره ي شبکه توزیع خود قرار داده است.

از آنجايي كه شرکت به پخش با ساختاري سازمان یافته و پيروي از استراتژی واحد برای نظام توزیع كالاها و خدمات ، به عنوان یک حلقه از زنجیره اتصال تولیدکننده به مصرف کننده عمل كرده است، اين شرکت در امر برند سازی بسياري از كالاهاي توزيعي خود نيز نقش آفرین بوده است.

درحال حاضر شركت به پخش با همراهي شركت هاي تابعه ي خود همچون شرکت توسعه صنایع غذایی به پخش ، شرکت بازرگانی بین المللی به پخش ، شرکت سهامی خاص به پخش داروی بهشهر ، گروه تولیدی آروین ملل زرین ، شرکت ترابری وحمل و نقل به پخش و شرکت زرین پخش بهشهر ، در زمينه هاي خرید ، بسته بندی ، توزیع و فروش انواع کالا ، حمل و نقل جاده ای ، واردات و صادرات ، اخذ نمایندگی انحصاری کالا ، سرمایه گذاری در سهام شرکت ها ، بانک ها و موسسات اقتصادی ، ایجاد نمایشگاه ، فروشگاه ، نمایندگی و شعبه در داخل و خارج از کشور فعالیت مي كند.

اما بهروز پورمحمدی، مدیرعامل شرکت به پخش درباره عرضه اولیه این شرکت در بورس می گوید: ” طبق تحقیقات مردم دیگر از خرید سنتی استفاده نکرده و مخصوصا قشر جوان به خرید اینترنتی روی آوردند. پروژه راه اندازی پلتفرم و اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی صرفه مارکت حدود یک سال و دو ماه به طول انجامید و مسئله کرونا نیز باعث تعجیل در این موضوع شد!

این فروشگاه مزیت رقابتی بسیاری با سایر فروشگاه ها دارد. از این رو که بزرگ ترین شرکت توزیع کننده و فروش مواد غذایی و بهداشتی می باشد و کالاهای انحصاری شرکت را که شامل 25 برند معروف بوده است را بدون واسطه توزیع می کند! مردم نیز از فروش آزمایشی این اپلیکیشن که از ماه پیش راه اندازی شده است، استقبال خوبی به عمل آورده اند.

شرکت به پخش در حال حاضر دارایی های زیادی دارد و برای ورود به بازار سرمایه در مرحله ارزیابی دارایی ها قرار دارد و احتمالا تا سال آینده بورسی می شود. “

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا