اقتصادی

بورس در سال 1400 منفی می شود یا مثبت؟

هفته گذشته برای بازار بورس و اوراق بهادار منفی و ریزشی بود! حجم معاملات بسیار کم و روند نزولی نیز به آن دامن زده بود. برخی فروش اوراق دولتی را علت این رویه دانستند و برخی دیگر حتی روزهای آتی را نیز به همین منوال پیش بینی کردند.

درباره وضعیت آینده بورس بایستی گفت اگر دولت دست از سر بازار بردارد، اوضاع مساعد می شود. چرا که با این فضای ایجاد شده در بازار، کشمکش ها و بگومگوهایی که در سطح کلان سیاسی وجود دارد و حالت بی تفاوتی که دولت، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی به بازار سرمایه دارند می توان گفت بازار به نوعی رها شده است و مردم هم به مرحله بی تفاوتی رسیدند. هم اکنون اکثرا به این نتیجه رسیدند که بازار رها شده است و کسی هم قرار نیست فکری به حال آن بکند و به نوعی همه بی خیال شده اند. اما این موضوع بسیار بدی برای بازار است. اگر دولت منابع خود را تامین کند و دست از سر بازار بردارد اوضاع بازار مساعد می شود!

در سال آینده در ماه های فروردین و اردیبهشت شاهد بازار بسیار مثبت و صعودی هستیم اما در خرداد ماه به دلیل برگزاری انتخابات یک مقداری بازار گیج خواهد شد!

مردم حتی دیگر به سهم هایشان نگاه هم نمی کنند و پیگیر ضررهایشان نیستند! چرا که با بی تدبیری های موجود بی حس شده اند و منتظرند ببینند بازی دولت با بورس چه زمانی تمام می شود. زمانی که در بازار تحرکاتی دیده شود، سهامداران نیز فعال می شوند! یعنی اگر بدانیم بازار قرار است صعود کند یا اصلاح داشته باشد، سرمایه گذاران نیز استراتژی خود را می دانند و خرید و فروش می کنند.

برای انتخابات نیز زمانی که دولت قرار باشد خودش در دوره ی بعدی بر سرکار بیاید، بازار را حمایت می کند و به دلیل اینکه مردم مجدد به آن ها رای بدهند یک تحرکی در بازار ایجاد و روند را صعودی و مثبت می کند! اما این بار حتی دولت خودش هم می داند که از هم حزبی های خودشان هم بین مردم رای ندارد و بر سرکار نمی آیند، به همین جهت طبیعی است نسبت به تحولات بازار سرمایه بی تفاوت باشند.

در انتها بایستی گفت اگر دولت منابع خود را تامین کند و دست از سر بازار بردارد اوضاع بازار مساعد می شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا