اقتصادی

کد بورس چیست ؟ آسان‌ترین روش دریافت کد بورس

کدبورس شماره شناسایی شما در بازار بورس است. تا این کد را دریافت نکنید نمی‌توانید در این بازار به معامله بپردازید. دریافت آن کار سختی نیست و با ثبت نام اینترنتی و حتی احراز هویت اینترنتی در کمترین زمان ممکن موفق به دریافت کد بورس می‌شوید. برای دریافت این کد باید از طریق کارگزاری‌ها اقدام کنید. با ثبت نام در یک کارگزاری معتبر کار خودتان را سرعت ببخشید.

کد بورس چیست ؟ آسان‌ترین روش دریافت کد بورس

برای وارد شدن به هر مکانی نیاز به کلید دارید. کلیدی که در قفل بچرخد و درب را به روی شما باز کند. کلیدی که مجوز ورود شماست. کد بورس همان کلیدی است که باید به قفل انداخته و وارد دنیای جدیدی از سرمایه گذاری شوید. این دنیا برای شما آینده پر سودی رقم خواهد زد به شرطی که قواعد بازی را بدانید و از ریسک نهراسید.

بورس برای بسیاری از افراد همان مقصد رؤیایی بوده که آن‌ها را به آرزوهایشان رسانده است اما خب کم نبودند افرادی که متضرر هم شده‌اند و ترجیح داده‌اند که این درب را برای همیشه به روی خودشان ببندند. صحبت در مورد چگونگی فعالیت در بورس بماند در مجالی دیگر. برای این مرحله آنچه نیاز دارید چگونگی دریافت کد بورس است. کد بورس چیست؟ برایتان توضیح خواهیم داد.

کد بورس چیست؟

احراز هویت و دریافت کد بورسی

کد بورس همان مجوزی است که شما را به عنوان عضوی از سازمان بورس کشور در مقام معامله گر می‌شناسد. حالا شمای حقوقی و یا شمای حقیقی، فرقی ندارد. می‌توانید کد بورس دریافت کرده و طبق ضوابط و قوانینی که بر این سازمان حاکم است اقدام به انجام معامله، خرید یا فروش سهام کنید. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است، شما مستقیماً در بورس فعالیت نمی‌کنید.

درواقع کارگزاری پل ارتباطی شما و بورس است. پس اگر در پی دریافت کد بورس هستید اولین اقدامتان باید پیدا کردن یک کارگزاری مناسب و مورد اعتماد باشد. در سطح کشور کارگزاری‌های بسیاری مشغول خدمات رسانی به هموطنان هستند که در اغلب شهرهای ایران دارای شعبه می‌باشند. از بین این کارگزاری‌ها برخی دارای نام و آوازه شکوهمند هستند که بیشتر آن را مدیون سابقه، تبلیغات و خدماتی‌اند که به مشتریان ارائه می‌دهند.

البته این به معنای این نیست که الباقی کارگزاری‌ها به درستی خدمت رسانی نمی‌کنند چه بسا بسیاری از کارگزاری‌ها خدمات بهتری جهت جذب مشتری ارائه بدهند اما هنوز نامشان بر سر زبان‌ها نیفتاده است. حسابی تحقیق کنید و بر پایه معلومات و یافته‌های خودتان کارگزاری مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که از عملکرد و خدمات کارگزاری خود رضایت نداشته باشید به راحتی می‌توانید کارگزاریتان را عوض کنید و با یک شرکت دیگر همکاری کنید. هیچکس محکوم نیست تا ابد با همان کارگزاری که در ابتدا انتخاب کرده است، ادامه دهد.

مراحل دریافت سریع کد بورس و نکاتی که باید بدانید

 دریافت سریع کد بورسی و احراز هویت

  • با پیدا کردن کارگزاری تازه یک مرحله از چندین مرحله دریات کد بورس را پشت سر گذاشته‌اید. مرحله بعدی ثبت نام در کارگزاری مورد نظر است. این کار هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی انجام می‌شود. کار سختی نیست. وارد سایت کارگزاری مورد نظر شده، بخش ثبت نام را انتخاب کرده و اطلاعاتی که از شما می‌خواهد را وارد می‌کنید. اطلاعات را چندین بار چک کرده و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنید. برای ثبت نام در کارگزاری نیاز به یک شماره حساب شبا دارید که به نام خودتان باشد.
  • با افزایش استقبال مردم و سیل جمعیتی که به سوی کارگزاری‌ها و سپس بورس روان شد، علاوه بر ثبت نام کارگزاری تمام معامله گران باید در سامانه سجام هم ثبت نام کنند. یعنی دوباره اطلاعات خواسته شده را وارد می‌کنید. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام برای شما کد 10 رقمی ارسال می‌شود که باید آن را به دفاتر پیشخوان دولت داده و احراز هویت شوید. احراز هویت مرحله پس از ثبت نام است که با در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنید. جهت کاهش حجم مراجعات، احراز هویت به صورت اینترنتی امکان پذیر است. با استفاده از اپلیکیشن سیگنال و پرداخت مبلغی پول مراحل احراز هویت را پشت سر گذاشته و دارای کد سجام می‌شوید.
  • کد بورس، کدی شامل حروف ابتدایی نام فامیل و پنج رقم عدد است. گاهی ممکن است سه حرف ابتدایی ربطی به نام فامیل شما نداشته باشد. اگر سنخیتی با فامیلتان نداشت نگران نشوید. این کد تنها به نام شما ثبت شده و تا همیشه به شما تعلق دارد. در واقع کد شناسایی شما در بازار بورس است. تا زمانی که کد شما ارسال نشده و در اپلیکیشن های ترید شما وارد نشده باشد مجاز به معامله نیستید. ممکن است کد بورس شما پس از 24 ساعت و یا حداکثر دو هفته ارسال شود. پس از آن درب‌های بازار بورس به روی شما باز است و این شما هستید که با کمک دانش و تجربیات خود می‌توانید بیشترین بهره را از این بازار ببرید.
  • برای ثبت نام درکارگزاری مبلغی پرداخت نمی‌کنید. زیرا محل درآمد کارگزاری‌ها از کارمزدهایی است که بابت معاملات شما کم می‌کند. هزینه‌ای که در مراحل ثبت نام و احراز هویت می‌پردازید مربوط به سامانه سجام است نه کارگزاری.

دریافت کد بورس در سریع ترین زمان

خوشبختانه با خدمات دولت الکترونیک دریافت کد بورس یک روزه انجام می‌شود و فقط ممکن است هنگام ارسال کد کمی با تأخیر مواجه شوید که آن هم به دلیل حجم بالای ثبت نام است. می‌توانید از کمک و مشاوره کسانی که پیش از شما این راه را رفته‌اند کمک بگیرید اما در کل کار سختی نیست و در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین شیوه ممکن کد بورس خود را دریافت می‌کنید.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا