پایگاه خبری تیتر یک آنلاین titre1online.ir
جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - Friday 22nd March 2019

شما اینجا هستید :
خانه » تیتر یک پلاس » تاریخچه » تاریخچه کامل شرکت هواپیمایی کیش ایر
شناسه نویسنده : 56 شناسه خبر : 212604 تاریخ انتشار : ۹۷/۱۲/۱۸ - ۲۲:۵۵

تاریخچه کامل شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال 1370 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت هواپیمایی تمام ویژگی‌ها و استانداردهای لازم بین‌المللی را دارد و جز یکی از اعضای یاتا است.

به گزارش تیتر یک آنلاین، یکی از خط های هوایی ایران متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر است که جزیره ی کیش قطب اصلی این شرکت محسوب می شود.فعالیت این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۷۰ با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای آغاز شد و در حال حاضر دارای ۱۴ فروند هواپیماست.این شرکت هواپیمایی در دو خط هوایی داخلی و خارجی فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است که با هدف توسعه فعالیت‌های جزیره زیبای کیش، ازطریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال ۱۳۷۰ به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش تأسیس شد.

اگر شما نیز قصد خرید بلیط هواپیما از کیش ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید با کمک موتور جستجوی پرواز کجارو، فهرستی از بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و بلیط خود را به آسانی از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تاریخچه

شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در سال ۱۳۷۰ با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. در اواخر سال ۱۳۸۲ این شرکت، پس از تغییر مدیریت، اقدام به توسعه ناوگان هوایی خود کرد و پس از گذارندن دو مرحله مقدماتی، در گذار به مرحله سوم مجددا مدیریت خود را تغییر داد. مرحله سوم که در سال ۱۳۷۶ آغاز شد و «دوره بازنگری و شکوفایی» نام گرفت، به‌دلیل افزایش نرخ ارز و برای جلوگیری از ضرر و زیانه ای احتمالی تعداد هواپیماهای اجاره‌ای را کاهش داده و به‌جای آن ساعت پروازهای هواپیماهای موجود را افزایش داد.

در مرحله چهارم، کیش‌ایر به منظور خروج از بحران سیاست‌های جدیدی اخذ کرد؛ تا اینکه در مرحله پنجم مدیریت شرکت موفق شد تا استراتژی خود را به مرحله بلوغ برساند که علاوه‌بر موفقیت در توسعه ناوگان هوایی شرکت، هواپیماهای غربی جایگزین هواپیماهای شرقی شدند. در حال حاضر نیز کیش‌ ایر دارای تمام ویژگی‌ها و استانداردهای لازم بین‌المللی است که از جمله آن‌ها می‌توان به گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی موسوم به IOSA اشاره کرد. همچنین، کیش‌ایر یکی از اعضای یاتا (YATA) است.

ناوگان هواپیمایی کیش ایر

ناوگان هوایی شرکت کیش‌ ایر از دو فروند هواپیمای A321 (با ظرفیت ۱۷۰ نفر)، دو فروند هواپیمای A320 (با ظرفیت ۱۸۰ نفر)، سه فروند هواپیمای Fokker 100 (با ظرفیت ۱۰۹ تا ۱۲۲ نفر) و هفت فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس (با ظرفیت ۱۵۵ تا ۱۷۲ نفر) و در مجموع، از ۱۴ فروند هواپیما تشکیل شده است.

کلاس‌های پروازی کیش ایر

کلاس‌های پروازی کیش ایر شامل دو کلاس پروازی اقتصادی و تجاری می‌شود و در مسیرهای تهران-کیش-تهران و تهران-مشهد-تهران کلاس تجاری (Business) نیز وجود دارد.

بار مجاز مسافر در هواپیمایی کیش ایر

وزن مجاز کیف دستی برای حمل به داخل کابین حداکثر پنج کیلوگرم و حداکثر مجموع ابعاد آن ۱۱۵ سانتی‌متر (۴۰*۵۵*۲۰ سانتی‌متر) است.

مقصدهای هواپیمایی کیش ایر

مقصدهای داخلی

  • آبادان، جزیره ابوموسی، اراک، اهواز، بندر عسلویه، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، جزیره کیش، بندر ماهشهر، مشهد، رشت، جزیره قشم، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، تهران، زنجان

مقصدهای خارجی

  • جمهوری آذربایجان (باکو)، عراق (بغداد)، عمان (خصب)، سوریه (دمشق)، ترکیه (استانبول)، امارات (دبی و شارجه)

سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایر

۲۱ بهمن ۱۳۸۲ یک فروند فوکر-۵۰ متعلق به هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافر آن کشته شدند. پرواز ۷۱۷۰ درحالی‌که به باند ۱۲ فرودگاه شارجه نزدیک می‌شد، کنترلش را از دست داد و پس از یک چرخش به سمت چپ سقوط کرد. فوکر ۵۰ کیش ایر از صفحه رادار محو می‌شود و دقایقی بعد خبر سقوط هواپیما به سرعت در خبرگزاری‌های جهان می‌پیچد.

با برخورد دماغه هواپیما به زمین، کاپیتان حسینی، کمک خلبان پناهیان، مهمانداران کورش جباری و سرکار خانم اسماعیلی و دو خدمه دیگر هواپیما در دم کشته می‌شوند.  از میان ۴۰ مسافر هواپیما، ۳۷ نفر جان باخته‌اند و فقط دو مسافر خارجی و «نوید خداوردیان» که هر سه در قسمت دم هواپیما نشسته بودند، زنده می‌مانند. تیم بررسی سانحه تشکیل شده و با ارسال جعبه سیاه هواپیما به یک کشور ثالث، کار بررسی دلیل این سانحه دلخراش آغاز می‌شود. نتایج بررسی‌های اولیه نشان داد که هر دو ملخ در فاصله ۲٫۵ مایلی فرودگاه به حالت معکوس درآمده بودند.

  • در ۲۸ شهریور ۱۳۷۴ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷‏ که از تهران عازم کیش بود توسط شخصی به نام رضا جباری ربوده و نهایتا در یک پایگاه هوایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایلات به زمین نشست.
  • در ۹ خرداد ۱۳۸۸، در مسیر اهواز-تهران، ۱۵ دقیقه پس از پرواز مأموران امنیت پرواز هواپیما متوجه جاسازی یک بمب دست‌ساز در داخل دستشویی هواپیما شدند و هواپیما بلافاصله در فرودگاه اهواز به زمین نشست و پس از تخلیه مسافران با تلاش مأموران، این بمب دست‌ساز خنثی شد.
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۱، پرواز فوکر کیش-تهران پس از حدود یک ساعت از برخاستن به‌دلیل نقص فنی مجددا به فرودگاه کیش بازگشت.
  • در ۱۲ دی ۱۳۹۲، هواپیمای مسیر کیش-اصفهان پس از گذشت مدتی از پرواز به‌دلیل نقص فنی به کیش بازگشت.
  • در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ پرواز کیش-یزد در حالی‌که به نزدیکی یزد رسیده بود به علت نقص فنی در پمپ هیدرولیک موتور سمت چپ مجبور به بازگشت به کیش شد.
۱۸ اسفند ۹۷ دسته بندی :
برچسب ها

 
ارسال دیدگاه ها بدون دیدگاه
تبلیغات

تبلیغات

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - Friday 22nd March 2019