اجتماعیویژه

سفر به مشهد فقط با وسایل حمل و نقل عمومی و آن هم به شرط آزمایش کرونا

تیتریک آنلاین – دکتر مهدی قلیان‌ اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام ممنوعیت جدید سفر به مشهد اشاره و ضمن اصلاح آن بیان کرد: محدودیت و ممنوعیت سفر به هر نقطه کشور از سوی ستاد مقابله با ملی کرونا اعلام می‌شود و حتی ستادهای استانی هم در این زمینه حق تصمیم‌گیری ندارند.

وی افزود: بر همین اساس، ورود به شهرهای نارنجی، مانند مشهد، مطابق روال گذشته و جاری رفت و آمد به آنها با خودروی شخصی ممنوع است. لذا خودروهای با پلاک غیربومی ورودی به مشهد از سوی پلیس جریمه می‌شوند.

قلیان‌ اول گفت: شهروندانی هم که قصد سفر به مشهد یا هر شهر نارنجی دیگری با هواپیما یا اتوبوس دارند، باید دارای نتیجه رسمی آزمایش طبی کرونا مبنی بر منفی بودن آن در طول ۱۴ پیش از روز سفر باشند تا برای آنها بلیت سفر صادر شود، در غیر این صورت اجازه سفر ندارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین سفر حتی به قصد زیارت بارگاه منور رضوی در ایام دهه کرامت را در زمره «سفرهای غیرضروری» توصیف و بیان کرد: اقدام شهروندان به چنین سفری خطر طغیان مجدد شیوع ویروس کرونا را به دنبال دارد.

وی هرگونه اقدام به سفر را باعث شکل‌گیری اجتماع ذکر و بیان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در شرایط کنونی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا از سفر به قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به ویژه در ایام دهه کرامت پرهیز و به مشهد سفر نکنند.

قلیان‌ اول گفت: گرچه روند ابتلا به کووید-۱۹ در خراسان رضوی کاهشی است، این استان هنوز در دامنه پیک چهارم طغیان این ویروس قرار دارد و شرایط در مشهد بسیار شکننده و ناپایدار است.

وی افزود: آستان قدس رضوی به شکل صددرصدی زیرساخت‌ها را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در حرم مطهر فراهم کرده، اما رعایت آنها از سوی زائران و ملزم کردن آنها به عمل به موازین بهداشتی موضوعی دیگر و امری مشکل است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا