اقتصادی

جزئیات دریافت وام تعمیر مسکن بانک سامان در سال 99 + شرایط و قسط وام

وام تعمیر مسکن که به ‌نام جعاله مسکن نیز معرفی شده است تسهیلاتی برای تعمیر مسکن یا ساختمان است. این وام برای تعمیر یا تکمیل مسکن پرداخت می ‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، خانه در طول زمان نیاز به تعمیرات دارد. تعمیرات می‌ تواند اساسی و یا جزئی باشد. تعمیرات جزئی مانند تعمیر شیر آب یا تعویض پمپ آب کولر، تعویض پکیج و… تعمیراتی از این دست که معمولا فرد به راحتی می ‌تواند هزینه آن را تامین کند. گاهی نیز ساختمان نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‌ کند! به عنوان مثال آسانسور یا موتور خانه دچار نقص می‌ شوند و یا ساکنین تصمیم می ‌گیرند به بخش‌های مشاع ساختمان سر و سامان دهند. در این شرایط هزینه تعمیرات و بهسازی بین تمامی ساکنین تقسیم می‌شود و معمولا پرداخت آن فشار مالی زیادی را به افراد تحمیل نمی ‌کند.

اما گاهی خانه نیاز به تعمیرات اساسی دارد، سال‌ها است که در خانه ساکن هستید و خانه نیاز به تعمیرات مختلف اساسی دارد. یا چندین سال است که مستاجر در خانه ساکن بوده است و حالا برای اجاره دادن مجدد باید خانه را باسازی کنید. با توجه به شرایط اقتصادی هزینه تعمیرات نیز بالا است و معمولا افراد به تنهایی از پس هزینه ‌ها بر نمی ‌آیند. همچنین قصد دارید خانه‌ ای را خریداری کنید اما نیاز به تعمیرات دارد، متقاضی می‌تواند علاوه بر دریافت یکی از انواع وام مسکن، وام جعاله یا وام تعمیر خانه دریافت کند. در واقع وام جعاله مسکن می ‌تواند کمکی در کنار وام خرید مسکن باشد.

اگر برای تعمیر منزل مسکونی خود کمبود نقدینگی دارید، بانک سامان می تواند معادل ارزش لوازم و مصالح موردنیاز و حداکثر به میزان 30% ارزش ملک موضوع تعمیر را تا سقف اعلامی دربسته اعتباری سالانه بانک از محل تسهیلات اعطائی تأمین نماید! لازم به بیان است شما می ‌توانید در قبال ترهین ملک خود نیز این تسهيلات را دریافت نمایید بعلاوه ترهین هر وثیقه ملکی، صرفاً به یک شخص حقیقی امکان ‌پذیر است.

ملک مسکونی که برای ترهین به‌ عنوان وثیقه استفاده می ‌شود می ‌بایست شش ‌دانگ، ارزنده، سهل ‌البیع (به ‌راحتی قابل خرید و فروش)، بلامعارض (اداره اوقاف یا شخص ثالث در مورد ملک موردنظر ادعایی نداشته باشد)، واقع در محدوده شهرداری ‌ها و دارای پایان کار معتبر باشد. همچنین مبلغ تسهيلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می ‌شود. دقت داشته باشید اشخاص حقیقی مالک ملک موضوع تعمیر یا همسر آن‌ ها می ‌توانند نسبت به دریافت تسهيلات اقدام کنند.

نرخ سود تسهيلات یادشده مطابق با نرخ ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

مزایای دریافت وام تعمیر مسکن از بانک سامان

  • امکان دریافت تسهيلات حداکثر به میزان 300 میلیون تومان
  • امکان دریافت تسهيلات خرید مسکن در کنار تسهيلات تعمیر ملک حداکثر به میزان 70 درصد ارزش ملک
  • امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه
  • امکان بازپرداخت تسهيلات حداکثر در 5 سال
  • امکان دریافت تسهيلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی

برای دریافت وام تعمیر مسکن از بانک سامان چه شرایطی باید داشته باشیم؟

  • اشخاص حقیقی دارای 18 سال تمام مالک ملک موضوع تعمیر  یا همسرشان؛
  • عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور؛
  • تایید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی شما توسط بانک

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا