اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه شرکت اوپال پارسیان سنگان با نماد اپال در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

تعداد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم شرکت فرآورده‌ های معدنی و اپال کانی پارس معادل ۷ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه ۶ اسفند ماه سال 1399 شمسی در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه می ‌شود.

زمان دقیق عرضه اولیه اپال

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس به عنوان پانصد و هفتاد و پنجمین شرکت در فهرست شرکت ‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش استخراج کانه‌ های فلزی گروه و طبقه استخراج کانه‌ های فلزی آهنی در فهرست نرخ ‌های بازار دوم و در نماد اپال به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم شرکت فرآورده‌ های معدنی و اپال کانی پارس در محدوده قیمتی ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان برای هر سهم و با سهمیه ۴۰۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری پارسیان، متعهد عرضه سرمایه ‌گذاری پارسیان و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه امید به میزان ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

تعداد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم نماد اپال در حالی چهارشنبه ۶ اسفند ماه سال 1399 شمسی عرضه اولیه می ‌شود که از این تعداد، یک میلیارد و ۱۲۰میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۲۸۰ میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق ‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می ‌گیرد.

بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت ‌ها به صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌ پذیرد.

اپال دارای سال مالی دوازده ماهه منتهی به دی م یباشد و در آخرین عملکرد و مربوط به سال مالی گذشته برای هر سهم ۵۴۷ ریال سود محقق کرده است!

بانک پارسیان به عنوان سهام دار عمده شرکت اوپال پارسیان سنگان شناخته می شود!

لازم به بیان است براساس برنامه ریزی های انجام یافته، مقرر شده بود عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) در روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی انجام گیرد! اما سازمان بورس در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌ رساند، عرضه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ انجام نخواهد شد!

شرکت اپال پارسیان سنگان (OPSIM) از شرکت های زیر مجموعه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از هدلینگ سرمایه گذاری بانک پارسیان و مستقر در ناحیه سنگان معروف به عسلویه معدنی ایران ، در فهرست شرکت های مشمول واگذاری درج شده است. براساس پیش بینی های انجام یافته، هر کد بورسی می ‌تواند حداکثر ۷۰۰ سهم در بازه قیمتی ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد.

چندی پیش اعلام شده بود چهارشنبه ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی،  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم (معادل ۱۳ درصد) از سهام شرکت فراوری معدنی اپال کانی فارس با نماد اپال در بخش استخراج کانه‌ های فلزی عرضه می ‌شود که ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم به عموم عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه سهم هر کد بورسی حداکثر ۷۰۰ سهم است و بازه قیمتی آن ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومان در نظر گرفته شده است که حداکثر پول بلوکه شده برای ثبت سفارش یک میلیون و ۳۶ هزار تومان خواهد بود.

احتمالا نماد عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان در گروه فلزات اساسی درج شود و هم گروهی سهامی ممتاز و شاخص ساز و با بنیادی عالی همچون فملی، فولاد، ذوب، کاوه، فخوز و فاسمین شود. با توجه به ارزنده شدن بازار و رسیدن به کف قیمتی اکثر سهام موجود در بازار ،‌به گفته کارشناسان اکنون وقت عرضه اولیه سهام شرکت ها است.

دقت داشته باشید عرضه اولیه اپال پارسیان سنگان اولین تاثیرش را روی وپارس خواهد گذاشت! وپارس ۱۵۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون قطعه سهم است و قیمت هر سهمش در ۲۷ شهریور ۹۹ به ۵۲۹ تومان رسید! ۲۰ درصد سهام وپارس، شناور است.

شرکت اوپال پارسیان سنگان (OPSIM) یکی از شرکت های هلدینگ معدنی سرمایه گذاری پارسیان است که در سال ۱۳۹۴ شمسی تاسیس شده است و نقش مهمی در طراحی و استخراج معدن ، بهره برداری و تولید سنگ آهن در بزرگ ترین منطقه معدنی ایران در ناحیه سنگان خراسان رضوی به عهده دارد. این هلدینگ به صورت غیر مستقیم نیز از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار  و… جایگاه ویژه ای در توسعه معادن و محصولات معدنی سنگ آهن محور کشور دارد.

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در راستای افزایش ظرفیت کارخانه های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. ۶۰ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت اپال پارسیان سنگان و ۴۰ درصد متعلق به سازمان ایمیدرو است .

این واگذاری و مشارکت در فاز اول اول منجر به بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن متعلق به سازمان ایمیدرو ، به ظرفیت ۲/۶ میلیون تن شد . فاز دوم  عبارت بود از  ایجاد ، ساخت و راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۲/۴ میلیون با هدف نائل شدن به مجموع ظرفیت ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و  هم زمان با فاز دوم، فاز سوم به صورت موازی با موضوع  احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن نیز توسط شرکت اپال پارسیان سنگان آغاز شده است.

شایان ذکر است طرح های کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و فولاد سازی دارای ارزش افزوده بالایی هستند و نیاز به ماشین آلات و فناوری های روز دارند اما عموما جزو طرح های بزرگ ملی به شمار می روند و جزو سرمایه گذاری های بسیار سودآور نیز محسوب می شوند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا