اجتماعی

سرهنگ ابراهیم ارزانی رئیس پلیس راه تهران بزرگ : قرارداد ۲۰ دوربین ترافیکی آنلاین بسته شده است

به دنبال کاهش تصادفات و جان باختگان هستیم

سرهنگ ابراهیم ارزانی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه در سال ۱۴۰۳ که در محدوده تونل ۱۶ آزادراه تهران – چالوس به همت معاونت اجتماعی پلیس راه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: در سال گذشته میزان تصادفات آزادراهی و جاده‌ای در پایتخت کاهش ۶ درصدی داشته است.

در نوروز ۱۴۰۳ پر ترددترین محور بودیم

وی آزادراه تهران- کرج را یکی از پرترددترین محورها در کشور عنوان کرد و به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: ۲۴۰ هزار تردد به صورت روزانه در این محور طی سال گذشته به ثبت رسیده است‌ که در نوروز امسال این عدد به ۲۵۵ هزار تردد افزایش پیدا کرد.

اوج تردد ۱۷ الی ۱۸ است

ارزانی اضافه کرد: اوج تردد در این مسیر از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعدازظهر می‌باشد و تمام بخش‌های فعال در پلیس راه تهران بزرگ تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو این ترافیک سنگین را مدیریت کنند. میزان تردد در کل استان یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون به ثبت رسیده است و با این حجم تردد تمام هم و غم ما کاهش تصادفات در سال ۱۴۰۳ است که امیدواریم با تلاش همکاران به این مهم دست پیدا کنیم.

می خواهیم به هدف اصلی نزدیک شویم

رئیس پلیس راه تهران بزرگ، اتفاقات ناگوار و حوادث را تلخ‌ترین و سفر خوش، ایمن و سالم را بهترین بخش خدمت برای یک مأمور پلیس و مجموعه پلیس راه عنوان کرد و گفت : نقاط پر تصادف را ایمن سازی کردیم لذا امیدواریم با این حرکت کاهش ۱۰ درصدی تصادفات و جانباختگان را به همراه داشته باشیم و به هدف اصلی نزدیک شویم.

اوج تصادفات ساعت ۱۶ الی ۲۰ است

سرهنگ ارزانی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه اخیر دوربین های تهران بزرگ ، ۹ میلیون تخلف ثبت کرده اند، افزود: آمارها نشان می‌دهد اوج تصادفات از ساعت ۱۶ الی ۲۰ است که ۲۶ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو در سال گذشته اتفاق افتاده است .

برنامه‌های پیش‌روی پلیس راه تهران بزرگ در سال ۱۴۰۳

سرهنگ ارزانی درخصوص برنامه‌های پیش رو پلیس راه تهران بزرگ برای سال جاری، گفت: ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای تحت اختیار پلیس راه تهران بزرگ وجود دارد که تاکنون ۶ نقطه مرتفع شده و ایمن‌سازی مابقی نقاط تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز به انجام می‌رسد. همچنین ۶۷ نقطه پر تصادف احصار گردید که امید می‌رود با فرهنگ‌سازی و آشکارسازی رانندگان و برنامه‌های مناسب معاونت اجتماعی پلیس راه بقیه نقاط هم ایمن سازی کنیم تا این میزان در سال جاری به صفر برسد.

وی اعلام کرد: ۲۰ کیلومتر آخر جاده تهران – قم در محور فشافویه نیز تا اوایل تابستان امسال ایمن سازی خواهد شد و از بار ترافیکی آن کاسته خواهد شد.

قرارداد ۲۰ دوربین ترافیکی آنلاین بسته شده است

رئیس پلیس راه تهران بزرگ در ادامه با اشاره به زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و تحویل ۲۰ دستگاه دوربین‌های ترافیکی آنلاین، تصریح کرد: اطلاعات این دوربین‌ها به صورت ساعتی و برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ارسال می‌گردد. قرارداد تولید این دوربین‌ها به صورت دانش‌بنیانی منعقد شد که قرار است در مدت ۲ تا ۳ ماه آینده تحویل گردند و به سرعت نیز در محورها نصب شوند.

آزادراه تهران- شمال یکی از ایمن‌ترین آزادراه‌های کشوراست

در ادامه این نشست سرهنگ بخشی ریاست پاسگاه پلیس راه آزادراه تهران – شمال، گفت: اوایل افتتاح طبیعتا مشکلاتی وجود داشت، اما در حال حاضر با حل چالش‌های موجود یکی از ایمن‌ترین و هوشمندترین آزادراه‌های کشور را داریم. در هر ۷۵ متر دوربین‌های ایمنی نصب و تعبیه شده است.

وی گفت : در تونل ۱۶ آزادراه که ۵ کیلومتر است پدافند غیرعامل هم داریم و هر ۵۰ متر یک کپسول آتش نشانی تعریف کرده ایم.

تعامل با رسانه ها را بیشتر می کنیم

سرهنگ ارزانی در پایان اولین نشست سال ۱۴۰۳ با اهالی رسانه اظهار داشت : ارتباط با اهالی رسانه را بیشتر خواهیم کرد .

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا