اقتصادی

زمان دقیق رونمایی از اولین رمزارز ایرانی + پیش بینی قیمت

بانک ‌های مرکزی در دنیا در چند سال گذشته به‌ خصوص در سال گذشته اقدام به وضع قوانینی برای نظارت بر رمزارزها کردند. در همین راستا نظارت بر رمزارزها برای جلوگیری از پولشویی و تروریسم در کشورها تشدید شد و کشورها به این سمت متمایل شده ‌اند که بر فعالیت ‌های مربوط به رمزارزها مالیات وضع کنند. البته رویکرد کشورها تا به حال در رابطه با رمزارزها متفاوت بوده است!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، از سال گذشته که ارزهای دیجیتال رشد روزافزون ارزش خود را سرعت بخشیدند، بسیاری از کارشناسان بانک مرکزی در دنیا در این زمینه نگرانی‌ ها و در بعضی موارد هشدارهایی را به معامله ‌کنندگان ارز دیجیتال داده ‌اند در همین راستا رئیس بانک مرکزی انگلستان در صحبت ‌هایی تند علیه بیت ‌کوین و سایر رمزارزها عنوان کرد که به نظر او نباید امید چندانی به آینده رمزارزها داشت. او با ذکر این نکته که معمولا رمزارزها نوسانات شدیدی دارند نتیجه گرفته که افراد ناآگاه بهتر است تا حد امکان وارد این بازار پرریسک نشوند.

اما به تازگی دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد که بانک مرکزی در نظر دارد رمزارز ایرانی را از سال آینده وارد بازارها کند!

او تصریح کرد: موضع بانک مرکزی در این رابطه، انتشار رمز ارز توسط بانک مرکزی است. او در پاسخ به این سوال که آیا رمزارز بانک مرکزی امسال رونمایی می ‌شود؟ گفت: من فکر نمی‌ کنم که رمز ارز بانک مرکزی به امسال برسد و بتوان آن را نهایی کرد.

دکتر مهران محرمیان در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست ‌گذار، در این رابطه کند عمل نمی‌ کند؟ تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که در این رابطه دیر شده است؛ چرا که هیچ کشوری در دنیا، نمونه رمزارز ملی یا بانک مرکزی موفقی، تاکنون ارائه نداده است و ما می ‌توانیم جزو کشورهای آوانگارد و پیشرو در این عرصه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رمزارزهایی که از سوی برخی از بانک ‌ها با پشتوانه طلا تولید شده است، از سوی بانک مرکزی به رسمیت شناخته می ‌شوند؟ گفت: خط قرمز بانک مرکزی، خلق پول و انتشار پول است؛ چرا که انتشار پول، در تمام کشورهای دنیا، در انحصار بانک مرکزی است و ما چیزی به جز آن را قبول نخواهیم کرد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا