ویژه

با وجود شوراها مناطق کم برخوردار مورد توجه بیشتری قرار می گیرند

با وجود شوراها مناطق کم برخوردار مورد توجه بیشتری قرار می گیرند / رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: خیلی از منابع با جهت گیری خاصی تخصیص داده می شد و با وجود شوراها این بستر فراهم شد تا مناطق کم برخوردار مورد توجه بیشتری قرار گیرند و قرارگاه های مختلفی نیز در این زمینه شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز، فرامرز فرمانی در نشست خبری که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار گردید، گفت: شوراهای یک شهر به عنوان نهاد کمک کننده به ارگان های دولتی، هدایت امور منطقه و آگاه نمودن مردم نسبت به مشکلات محل زندگی خود و رفع تبعیض است.

وی افزود: با توجه به اختیاراتی که در شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات مستقل عمل می کنند و امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و رسانه ها به عنوان دیده بان واقعی مردم و چشم های نظارتی، اقدامات انجام شده توسط مسئولین را به مردم انعکاس می دهند.

 

نبود زیرساخت ها در شهرستان فردیس علت عدم استقرار ادارات و سازمان ها

احمد کریمی پور عضو شورای اسلامی مشکین دشت و  دبیر شورای استان البرز گفت: بعد از جدا شدن فردیس از کرج و ثبت آن به عنوان شهرستان، دلیل عمده ای که باعث شده تا ادارات و سازمان ها در این شهرستان استقرار نداشته باشند، زیر ساخت های این شهرستان بوده و همچنین همجواری فردیس به کرج باعث شده که اکثر ادارات تمایلی به حضور در این شهرستان را نداشته باشند که این مسائل برای ما قابل توجیه نبوده و مطالبه و پیگیری های شوراهای شهرستان فردیس، شورای اسلامی استان، فرمانداری و دستگاه های مربوطه همچنان ادامه دارد.

 

متاسفانه عملکرد و خروجی از شورای شهرستا ن برای هیچ دستگاهی متصور نیست

مهدی نیک مرام از اعضای شورای اسلامی مشکین دشت اظهار داشت: تمام تلاش ما این است تا با اتخاذ تدابیر، مسیر پیشرفت شهرستان را تسهیل نماییم و در زمان سمت ریاست شورا اقداماتی صورت پذیرفت که یکی از مهمترین آنها پیگیری تخصیص اعتبار از محل درآمدهای نفتی که مختص مناطق کم برخوردار و محروم است، که همچنان ادامه دارد.

وی به بخشی از عملکرد شورا در سال 1402 اشاره کرد و افزود: معبر آیت ا.. رفسنجانی که مسیر دسترسی دو شهرستان ملارد و فردیس می باشد و اطلس فرهنگی شهرستان فردیس در فرخ آباد که با جلسات متعدد در حال اقدام است، احداث پایگاه اورژانس در روستای فرخ آباد، اختصاص 4 هزار و 500 مترمربع زمین برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش بخشی از این اقدامات است.

نیک مرام گفت: برای جمع آوری و احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی جلسات متعددی را برگزار کردیم که در این راستا احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت پساپ جلوگیری شود و پساپ پس از تصفیه به چرخه بازگشته تا برای آبیاری فضاهای سبز شهرداری استفاده شود.

 

افزایش 600 درصدی بودجه شهرداری مشکین دشت طی 3 سال گذشته

محمد دژکام خزانه دار و عضو شورای اسلامی مشکین دشت گفت: بودجه شهرداری مشکین دشت در سال 1400 در دوره ششم 70 میلیاد تومان بوده که در سال 1403 به 480 میلیارد تومان رسیده است، همچنین بودجه فرهنگی در سال 1402 به مبلغ 45 میلیارد تومان بوده که در سال 1403 در حدود 66 میلیارد تومان است که در سال گذشته بیشترین بودجه این بخش جهت زیرساخت های بخش فرهنگی هزینه شد و واحد فرهنگی مشکین دشت به عنوان واحد نمونه در استان معرفی گردید.

عضو شورای اسلامی مشکین دشت عنوان کرد: از مدیران استانی می خواهیم که از شهرهای اقماری بازدید داشته باشند و بازدید مسئولین از شهرها باعث رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا