اجتماعیاقتصادیانرژیصنعت و معدنگزارشویژه

افزایش نرخ گاز فولادسازان را بازنگری کنید

شورای آهن و فولاد در نامه‌ به وزیر صمت

افزایش نرخ گاز فولادسازان را بازنگری کنید، شورای آهن و فولاد در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، بازنگری در تصمیم افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز این صنایع را خواستار شد.

به گزارش تیتر یک آنلاین: شورای آهن و فولاد در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، بازنگری در تصمیم افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز این صنایع را خواستار شد.

شورای آهن و فولاد ایران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان اعتراض کرد.

در این نامه که رونوشت آن به معاون اول رئیس‌جمهوری نیز ارسال‌ شده، با اشاره به به پیامدهای افزایش نرخ گاز در زنجیره آهن و فولاد، آمده است: با اعمال تعرفه جدید و ۳۰ برابر شدن نرخ گاز در ۴ سال گذشته نه‌فقط مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد کاملاً از بین می‌رود بلکه بسیاری از شرکت‌های کوچک فولادسازی زیان ده و چه‌بسا در سال رشد تولید دچار بحران و تعطیلی خواهند شد.

در ادامه تصریح‌ شده که مصرف عمده گاز در زنجیره آهن و فولاد، در حلقه تولید آهن اسفنجی است که نقش فرایندی دارد و در بقیه حلقه‌های این زنجیره نیز مانند سایر صنایع به‌عنوان سوخت عمل می‌کند.

اما مشخص نیست بر چه مبنایی نرخ گاز واحدهای احیاء مستقیم، حدود ۶۰ درصد خوراک پتروشیمی تعیین‌شده است؟ و چرا برخلاف قانون بودجه، نرخ سوخت فلزات از سایر صنایع تفکیک‌شده است؟

در بخشی از این نامه به خسارت شرکت‌های فعال در زنجیره آهن و فولاد ناشی از افزایش شدید نرخ حامل‌های انرژی اشاره‌شده و عنوان‌شده که هیچ‌گونه نظرخواهی از تشکل‌های زنجیره آهن و فولاد درباره این مصوبه نشده است.

شورای آهن و فولاد آمادگی دارد به‌عنوان بازوی کارشناسی دولت، در حل این مسئله نقش مشورتی داشته باشد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا