اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه تپسی در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

چندی پیش و براساس اعلام برخی از مسئولان، تپسی به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل اینترنتی از مهم ترین عرضه‌ اولیه‌ های احتمالی امسال به شمار می آید که تاکنون گمانه‌ هایی نیز درباره آن منتشر شده است!

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، چندی پیش میلاد منشی ‌پور، مدیرعامل تپسی از همکاری مدیرعامل سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت فرابورس برای رفع موانع و پذیرش تپسی در بازار سرمایه قدردانی کرده بود و اعلام کرده بود: ” عرضه اولیه تپسی اوایل زمستان انجام خواهد شد. طبق روال عادی، پذیرش اولیه تپسی در فرابورس انجام شده است و در حال انجام مراحل انتقال شرکت از سهامی خاص به سهامی عام هستیم. “

به گفته مدیرعامل تپسی، این شرکت استارتاپی، به ‌عنوان نخستین استارتاپ ایران بازار سرمایه، درج نماد می شود!

میلاد منشی ‌پور در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که موانع حسابرسی استارتاپ‌ ها در پذیرش بورس چگونه برطرف شد؟ تصریح کرد: ” مشکل اصلی تپسی (استارتاپ‌ ها) برای ورود به بورس، دارایی نامشهود بود که با توجه به یکسری دستورالعمل ‌های جدید در کمیته فنی سازمان حسابرسی، این مانع از سر راه برداشته شد. طبق یکی از استاندارد حسابرسی شماره 15 حسابداری سرمایه ‌گذاری‌ ها، تپسی با مشکل دارایی‌ های نامشهود مواجه بود که با همکاری کمیته فنی سازمان حسابرسی و در نامه دیگری، این دارایی ‌ها ثبت می‌ شود و این یک اتفاق مثبت برای استارتاپ ‌ها است. “

سیستم هوشمند درخواست تاکسی تپسی توسط دانش آموخته کارشناسی مهندسی مکانیک راه اندازی شده است! البته هنوز درباره ثبت نماد تپسی و لینک تابلو معاملاتی تپسی و زمان عرضه اولیه تپسی و قیمت عرضه اولیه تپسی در بازار دوم فرابورس، اطلاعاتی منتشر نشده است که باید منتظر اطلاعات کدال باشیم.

لازم به بیان است اگر چه قرار بود ۴ استارت آپ قدیمی از جمله شیپور، دیجی کالا و کافه بازار، تا مهر ماه امسال وارد بورس شوند، اما افت های شدید بازار سرمایه سبب شد تا هم روند عرضه اولیه استارت اپ ها به تعویق بیفتد و هم ده ها شرکت که آماده عرضه اولیه بودند، روند عرضه اولیه آن ها نیز به دلیل شرایط بد بازار، به تاخیر بیفتد.

اما درباره تپسی بد نیست بدانید تپسی کار خود را از خرداد ماه سال 1395 شمسی در شهر تهران آغاز کرد تا سفرهای درون ‌شهری را برای شهروندان تهرانی راحت ‌تر، امن ‌تر و ارزان ‌تر کند. امروز تپسی، با بیش از 800 پرسنل و حضور در بسیاری از استان ‌های پرجمعیت کشور، شرکتی مورد اطمینان و نامی آشنا برای میلیون ‌ها ایرانی است که به صورت روزانه از اپلیکیشن آن استفاده می کنند – مسافرانی که در هر نقطه ای از شهر می توانند بدون اتلاف وقت تپسی (تاکسی) بگیرند و رانندگانی که برای پیدا کردن مسافر کافی است اپلیکیشن خود را روشن کنند و فقط چند دقیقه صبر کنند!

تپسی فقط یک اپلیکیشن نیست، تپسی گروه بزرگی از کارشناسان ایرانی است که همواره در تلاش هستند تا امنیت و آسایش را برای مسافران، و راحتی و درآمد را برای سفیران (رانندگان) خود به ارمغان بیاورند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا