اقتصادیانرژیگزارش

توسعه پالایشگاه آبادان، نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم»

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم» است.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از ایرنا، مجتبی یوسفی اظهار کرد: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها نماد خودباوری ملی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: پالایشگاه نفت آبادان از پس از جنگ تحمیلی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد و همه دولت‌ها قول توسعه آن را می‌دادند که این توسعه در دولت کنونی محقق شد.

وی افزود: دولت گذشته هیچ اعتقادی به ساخت و توسعه پالایشگاه نداشت و به این حوزه توجهی نمی‌کرد، آن زمان نفت خام را بشکه می‌فروختیم و آنها فرآورده‌های نفتی را به ما لیتر لیتر می فروختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: کشورهایی که هیچ منابع نفتی ندارند با احداث پالایشگاه، نفت ما را می‌خرند و فرآورده‌های آن را به قیمت بالاتر به ما می‌فروشند.

وی افزود: علم و دانش ساخت پالایشگاه جزو علوم هایتک به شمار می‌رود و توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها اقدامی مهم و بزرگ است.

براساس این گزارش، جواد اوجی، وزیر نفت در گزارشی اعلام کرد که پالایشگاه نفت آبادان در دولت گذشته زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرد که ما حاضر هستیم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم.

با اقدام‌های دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌ است.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا