اجتماعیویژه

گلخانه های استان البرز در دولت سیزدهم دو برابر شد

گلخانه های استان البرز در دولت سیزدهم دو برابر شد/ نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: پیش از دولت محترم سیزدهم در استان البرز ۴۰۰ هکتار گلخانه وجود داشت که اکنون این مساحت به بیش از دو برابر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز، مجتبی عبداللهی در حاشیه افتتاح یک گلخانه در شهرستان چهارباغ روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، ضمن تبریک ایام، افزود: در این شهرستان ۲۶۴ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری بیش از ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار به یمن دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: توسعه گلخانه ها علاوه بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صرفه اقتصادی، اشتغال، صادرات، مصرف بهینه آب را نیز همراه دارد از این رو مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.

عبداللهی گفت: برای احداث گلخانه ها مشوق هایی در نظر گرفته و فرآیند اداری نیز کوتاه تر شده است. وی افزود: پیش از دولت محترم سیزدهم در استان البرز ۴۰۰ هکتار گلخانه وجود داشت که اکنون این مساحت به بیش از دو برابر رسیده است.

استاندار البرز گفت: بیش از هزار هکتار پروانه ایجاد گلخانه صادر شده که یکی پس از دیگری در حال احداث است.

وی افزود: هر متر گلخانه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز دارد از این رو باید بانک ها در راستای اعطای تسهیلات اقدام ویژه ای در دستور کار داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: اوایل انقلاب طرح کاد برای دانش آموزان بسیار راهگشا بود و براین اساس جوانان به مهارت مجهز می شدند و برای ورود به بازار کار مشکلی نداشتند.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با فرهنگ سازی در خانواده ها، مسیر اشتغال جوانان را از ادارات و پشت میز نشستن به سمت مهارت آموزی، کارآفرینی، استارت آپ ها و… هدایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرستان چهارباغ در راستای توسعه گلخانه ها، افزود: جلسه ویژه ستاد گلخانه های استان در این شهرستان برگزار خواهد شد و به صورت ویژه به احصا و حل موانع می پردازیم.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا