اجتماعی

سند آمایش سرزمین استان زنجان با دقت تدوین شده است

استاندار زنجان گفت: اهداف بنیادی سند آمایش سرزمین استان زنجان باید به اطلاع نخبگان استان زنجان برسد.

سند آمایش سرزمین استان زنجان با دقت تدوین شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با تاکید بر اهمیت سند آمایش سرزمینی، اظهار کرد: این سند که در بردارنده چشم‌انداز ۱۴۲۴ است، حاصل چهار دهه مطالعه و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و مراجع دانشگاهی در حوزه‌های مختلف است.

استاندار زنجان گفت: اهداف بنیادی سند آمایش سرزمین استان زنجان باید به اطلاع نخبگان استان زنجان برسد.

وی افزود: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه کرده و نبود تعادل‌های موجود بین عناصر تشکیل‌دهنده فضای جغرافیایی را شناسایی کرده و امکان تحقق توسعه فضایی همه‌جانبه و پایدار را فراهم می‌کند.
استاندار زنجان ادامه داد: افزایش نرخ باروری از مولفه‌های مهم در این سند است؛ چراکه موضوع جمعیت برای کشور و استان حیاتی است و باید برای آن برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم. نرخ باروری و رشد جمعیت جزو شاخص‌هایی است که در توسعه تاثیر بی‌بدیلی دارد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به دیگر مباحث بررسی و تدوین‌ شده در سند آمایش، تصریح کرد: پدافند غیرعامل، تحولات فناوری، آب، انرژی‌های پایدار، جوان‌گرایی در مدیریت و امنیت‌ غذایی از دیگر موارد تاکید شده در سند آمایش است و سال گذشته با پیگیرهای انجام شده، سند امنیت غذایی این استان تدوین شد.
وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، یادآور شد: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و باشکوه برگزار شود و برای تحقق این امر، هیچ‌کس نباید تماشاچی باشد. برای باشکوه برگزار شدن انتخابات هر کس وظیفه‌ای دارد که باید آن را انجام دهد و همه باید تلاش کنیم تا ارکان انتخابات که شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت است، حفظ شود.
مقام عالی استان با بیان اینکه بزرگ‌ترین حق، قانون است، گفت: همه موظف هستیم تا در چارچوب قانون رفتار کنیم. مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید اقدامی کنند که شائبه عدول از قانون در انتخابات باشد.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، بدون مسامحه برخورد می‌شود، هر مدیر و کارمندی که قصد فعالیت تبلیغی در ستاد کاندیداها را دارد، می‌تواند از مرخصی استفاده کند. همچنین دستگاه‌های اجرایی باید وظایف اداری خود را به صورت میدانی در انتخابات انجام دهند و تعلل و سستی در کارها قابل قبول نیست.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا