اقتصادیفناوریکشاورزی

افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج توسط وزیر جهاد کشاورزی

افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج توسط وزیر جهاد کشاورزی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان استانی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در شهر کرج افتتاح شد. با ایجاد این پارک، زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی توسعه یافته و تا پایان سال، حداقل ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری و ۱۰ مرکز رشد کشاورزی و منابع‌طبیعی به ظرفیت‌های موجود اضافه و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در زیست‌بوم‌های مورد نظر به حداقل دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز، سیدجواد ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز با افتتاح پارک علم و فناوری منابع طبیعی واقع در کرج اتفاق خوبی در حوزه کشاورزی رخ داد و شرکت‌هایی که قرار است در پارک علم و فناوری مستقر شوند، با نمونه کارهای امروز، دستاوردهای خوبی ارائه کردند. سازمان تحقیقات کشاورزی کار بسیار خوبی را رقم زده است تا محلی برای فعالیت کشاورزی و استقرار استارت آپ ها باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: حوزه دانش و فناوری در کشاورزی و مجموعه پارک‌ها و سازمان تات برنامه‌های بسیار خوبی در سال جاری برای حمایت از حوزه علم و فناوری به خصوص در بخش هوشمندسازی دارند و در این راستا از تمام نخبگان به خصوص جوانان نخبه، دانشگاهیان و محققان دعوت می‌کنیم به این عرصه ورود کنند.

وی در ادامه  اظهار کرد: در حوزه صادرات نگاه کلی ما این است که محصولات آب بر با کشت فرا سرزمینی تولید و وارد کنیم، ضمن اینکه محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند محصولات استراتژیک و کم آب بر باشند و براساس قانون صادرات محصولات آب بر تعرفه دارند و از امسال این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

ساداتی با بیان اینکه پیام شعار امسال مقام معظم رهبری در بحث تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی و تأکیدی که در حوزه تولید داخلی داشتند برای مردم و کشاورزی ملموس‌تر است، تصریح کرد: اتفاقاتی که در حوزه امنیت غذایی در جهان بعد از جنگ اوکراین رخ داده است، نشانگر این است که تولید کالاهای اساسی در داخل کشورها و پایداری امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس دولت از ابتدای سال با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم این پیام را به کشاورزان داد که از تولید کالاهای اساسی و غلات پایه در کشور حمایت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه تولید دام گوشت قرمز و طیور با بخش تولید، به صورت قراردادی پیش خواهیم رفت که تولیدکننده ما بدون دغدغه بر حوزه تولید تمرکز کند و با این کار معیشت کشاورز ما بهتر می‌شود، تولید داخلی افزایش می‌یابد و ارزبری برای واردات محصول از خارج کشور کاهش می‌یابد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا