اجتماعیتولیدویژه

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور

تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل خراسان رضوی و جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم ضروری است

تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل خراسان رضوی و جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم ضروری است/ ریل‌گذاری لازم برای ساماندهی بازار اجاره بها در مجلس یازدهم به اتمام رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود. مجموعه استانداری، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول باید امکانات خود را برای رفع نیازهای مردم بسیج سازند.

به گزارش خبرنگار تیتریک یک آنلاین، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی روز (یکشنبه 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: پیشاپیش فرا رسیدن سالروز میلاد نورانی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و فرا رسیدن دهه کرامت را به تمام مردم شریف ایران و عموم شیعیان جهان تبریک و تهنیت می گویم. ما در کشور عزیزمان ایران هر چه داریم از این امام رئوف داریم و ان‌شاءالله همانند گذشته برکات و توجهات امام رضا (ع) شامل حال همه ما مردم عزیز ایران و تمام  مسلمانان جهان بشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل در استان خراسان رضوی را به خانواده های آن عزیزان، مردم شریف و مومن آن دیار و عموم ملت ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی اضافه کرد: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود. مجموعه استانداری، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول باید امکانات خود را برای رفع نیازهای مردم بسیج سازند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه حل مشکل مردم در محله سیدی مشهد و ایمن سازی سازه‌های ناپایدار در آن محله و دیگر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد، افزود: تا ما دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات مشابه، آن هم در یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور، نباشیم فلذا مهمتر از همه این است که اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلان شهر مشهد، مشخص شده و برای رفع آن با قید فوریت اقدام شود و لازم است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تا وصول نتیجه پیگیری کند.

دکتر قالیباف تصریح کرد: همچنین فرارسیدن روز ملی جمعیت را گرامی‌ می‌دارم. تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر معظم انقلاب از آن ‌به عنوان قانونی راهبردی یاد کردند. امیدوارم با توجه ویژه دستگاه‌های موظف در اجرایی کردن قانون، شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه پیشرفت در افق پنج ساله کشور باشیم.

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارآمدترین قوانین برای کمک به تولید است

وی ادامه داد: شورای محترم نگهبان در هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را تأیید کرد و این قانون جهت اجرا، ابلاغ شد. تا پیش از مجلس یازدهم، هیچ قانون مدونی برای سامان‌دهی اجاره‌بها وجود نداشت. افزایش افسارگسیخته اجاره بها در این چند سال، لطمه جدی به معیشت مستاجران زده است. ساماندهی بازار اجاره‌بها از مطالبات قدیمی مردم از مجلس بود که توانستیم پس از دهه‌ها، آن را به سرانجام برسانیم و ریل‌گذاری لازم برای ساماندهی این بازاردر مجلس یازدهم به اتمام رسید. اجرای دقیق و کامل این قانون، بار مهمی از دوش ضعیف‌ترین طبقات جامعه برخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه با تایید شورای نگهبان قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، نهایی شد، ادامه داد: بی تردید این قانون یکی از کارآمدترین قوانین برای کمک به تولید است البته ضرورت دارد تولیدکنندگان نسبت به ظرفیت‌های این قانون آشنا شوند و دولت محترم نیز از این ظرفیت‌ها برای کمک به بخش تولید بیشترین استفاده را بکند./

پایان پیام

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا