اقتصادی

نرخ حق بیمه شخص ثالث انواع خودرو و موتور سیکلت به چه صورت است؟

به گزارش تیتر یک آنلاین، شورای عالی بیمه، نرخ حق بیمه شخص ثالث خودرو ، پس از اعلام نرخ دیه توسط قوه قضاییه را اعلام نمود. با توجه به اعلام رسمی قوه قضاییه، دیه کامل در ماه‌های غیرحرام با ۲۰٪ افزایش نسب به سال گذشته، مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام است. بدین ترتیب، با اعلام شورای عالی بیمه، نرخ حق شخص ثالث در سال ۹۹، تا ۲۵٪ افزایش خواهد داشت. بنابراین، شرکت‌های بیمه متعهد می‌گردند بیمه‌نامه‌های شخص ثالثی که پوشش آن از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۹ شروع می‌گردد را با تعهد بدنی ۴۴۰ میلیون (که معادل نرخ دیه در ماه‌های حرام است) و ۱۱ میلیون تومان تعهد مالی صادر نماید. امکان افزایش میزان تعهد برای خسارات بدنی وجود ندارد اما در صورت درخواست بیمه‌گزار، بیمه‌گر موظف است با اخد حق بیمه بیشتر، تعهدات مالی بیمه ثالث را افزایش دهد.

مبلغ حق بیمه ثالث طبق جدول زیر برای خودروهای سواری محاسبه می‌گردد:

خودرو حق بیمه (تومان)
کمتر از چهار سیلندر ۱٬۴۱۴٬۲۰۰
پیکان، پراید و سپند ۱٬۶۷۴٬۷۰۰
سایر چهار سیلندرها ۱٬۹۶۸٬۷۰۰
بیش از چهار سیلندر ۲٬۲۰۳٬۲۰۰

مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، کرایه و مسافرکش شخصی و اینترنتی درون شهری، ۱۰٪ و سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری، ۲۰٪ بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه است. نرخ حق بیمه ثالث موتورسیکلت نیز طبق جدول زیر تعیین می‌گردد:

نوع موتور سیکلت حق بیمه (تومان)
گازی ۳۵۱٬۱۰۰
دنده‌ای یک سیلندر ۴۲۸٬۹۰۰
دو سیلندر و بیشتر ۴۷۱٬۲۰۰
دنده‌ای دارای سه چرخ یا سایدکار ۵۰۶٬۷۰۰

برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالثخودرو و یا بیمه ثالث موتورسیکلت به این صفحه مربوطه مراجعه کنید. بیمه بازار با صدور آنی و ارسال رایگان، همراه شماست.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا