اجتماعیاقتصادیکشاورزیگزارشویژه

ظرفیت‌سازی‌ جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی

ظرفیت‌سازی‌ جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت‌سازی‌های جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی منطبق با شرایط جدید کشت و کار که متاثر از شرایط اقلیمی و … است، خبر داد.

به گزارش ر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجید اسدالهی بیان کرد: باید ظرفیت‌سنجی‌های جدید در زیربخش‌های محصولات مختلف کشاورزی منطبق با تغییرات کشت و تولید محصولات جدید در هر منطقه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود، در این خصوص مولفه‌های کم آب‌بر بودن و … در محصولات زراعی و باغی و همچنین استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های جدید تولید (سیستم‌های مدرن در مرغداری‌ها و دامداری‌ها، پرورش ماهی در قفس و…) به‌منظور افزایش عملکرد محصولات پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر نیاز به جایگزینی محصولات قبلی باشد و یا نیاز به فرآوری محصول وجود داشته باشد، پیش‌بینی کارخانجات صنایع تبدیلی این محصولات جدید نیز در این مناطق و قطب‌های تولیدی لحاظ می‌شود.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: متناسب با برنامه‌های سایر معاونت‌ها (زراعت، باغبانی، دام و …) اگر قرار باشد جایگزینی در تنوع محصول و یا تغییر در سطح کشت وجود داشته باشد، متناسب با تغییرات باید حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، خود را با این تغییرات منطبق کند.

وی اضافه کرد: تسهیل مجوزهای کارخانجات صنایع تبدیلی نیز از جمله برنامه‌ها و رویکردهایی است که به توسعه این صنایع و کمک به حلقه‌‌های اصلی زنجیره ارزش کمک کند.

اسدالهی خاطرنشان کرد: حتی در سیاست‌های توسعه گلخانه‌ای مباحث مدیریتی آب مطرح می‌شود، با توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای می‌توانیم در کنار این شهرک‌ها، شهرک‌های صنایع غذایی را احداث کنیم.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا