اجتماعیاقتصادیخودروگزارش

فرسودگی ۵۹ درصد انواع خودرو و موتورسیکلت در کشور

آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد ۲۲ میلیون و ۱۰۸ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۵۱ دستگاه فرسوده هستند؛ آماری نشانگر فرسودگی ۵۹ درصد از کل خودروهاست.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از ایرنا، بررسی آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که بیشترین سهم فرسودگی در وسایل نقلیه موتوری به موتورسیکلت‌ها با ۹۰ درصد اختصاص دارد.

طبق این گزارش، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تردد می‌کند که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه فرسوده است؛ یعنی تنها حدود ۳۰۰ هزار موتورسیکلت به مرحله فرسودگی نرسیده است.

بعد از فرسودگی موتورسیکلت‌ها، مینی‌بوس با ۸۶ درصد، اتوبوس‌های درون شهری با ۸۲ درصد، اتوبوس‌های برون شهری با ۵۷ درصد و تاکسی‌ها با ۴۸ درصد بیشترین سهم فرسودگی را به خود اختصاص داده‌اند.

درصد فرسودگی کل خودرو های در حال تردد کشور

بر اساس این گزارش،‌ ۲۱ میلیون خودروی سواری در کشور تردد می‌کند که از این تعداد ۶ درصد یعنی حدود یک میلیون و ۳۰۰ دستگاه فرسوده هستند.

۴۰۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور به مردم خدمات ارائه می‌کنند که ۴۸ درصد این خودروها فرسوده است و قرار است با ورود خودروهای برقی به بخش تاکسیرانی کشور و نوسازی خودروها در این بخش، سهم آلایندگی این خودروها روند کاهشی پیدا کند.

تردد ۱۸ میلیون خودروی سواری و موتورسیکلت در کلانشهرها

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۱۰ میلیون خودروی سواری و حدود هشت میلیون موتورسیکلت در کلانشهرها تردد می‌کنند که موتورسیکلت‌ها سهم بالایی در آلایندگی هوا دارند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا