اقتصادیصنعت و معدنگزارش

دکتر صلاحی:لازمه توسعه اجتماعی و اقتصادی، حکمرانی شایسته است

تنها شیوه اصلاح امور و جبران عقب ماندگی ها، حاکمیت شایسته است.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از چادرملو، دکترصلاحی رییس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با تاکید بر اهمیت اعمال حکمرانی شایسته در جامعه به منظور تعمیم عدالت اجتماعی و توسعه فراگیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزود: در کشور ما بدلیل عقب افتادگی های زیادی که داریم سیستم مدیریتی پاسخگو نیست چون زمانی می توان مدیریت خوب اعمال کرد که همه امور تعریف شده باشد و این خلاء در حال حاضر به چشم می خورد، بنابر این تنها شیوه اصلاح امور و جبران عقب ماندگی ها، حاکمیت شایسته است.

وی تصریح کرد در حاکمیت شایسته، تدبیر و آگاهی حاکمان نقش اصلی را ایفا می کند که با همین توانمندی باید مدیرانی را در مسند امور قرارداد که  دارای سه ویژگی شاخص باشند. ابتدا توانمندتر و آگاه ترنسبت به مدیران پیشین باشند. دوم متعهد و دارای سلامت نفس باشند و سومین ویژگی، درایت لازم در پیش بردن امور را داشته باشند یعنی بهترین ها انتخاب شوند.

دکتر صلاحی برآیند تمامی این ویژگی های مدیریت در حکمرانی شایسته را ریسک پذیری هوشمند و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود عنوان کرد و گفت : در حکمرانی شایسته باید هر روز شاهد بهبود شرایط نسبت به گذشته بود به طوریکه این تحول برای مردم به عینه قابل لمس و درک باشد.

بر اساس همین گزارش دکتر محمود صلاحی که خود از سرداران جانباز جنگ تحمیلی است در ادامه سخنان خود به مناسبت آغاز هفته بسیج ضمن تشریح نقش و جایگاه این نیروی مردمی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی کشور گفت: به شهادت رسیدن ۳۶ هزار دانش آموز بسیجی و تقدیم ۲۱۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس  بیانگر ایمان و اخلاص رزمندگان غیور و بسیجیان مخلص بوده است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و به خوبی نشان داد که این ارتش میلیونی همواره حافظ آب و خاک و دین در برابر متجاوزین و دشمنان قسم خورده میهن اسلامی است و امروزه می بینیم  بسیج الگویی برای شکل گیری نیروی های مردمی در بسیاری از کشورهای تحت ستم جهان غرب و حکومتهای دست نشانده شده است که نمونه آن گروههای مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، یمن و… می باشد.

رئیس هیات مدیره چادرملو، مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی را نیز از جمله ثمرات شکل گیری گروههای مقاوت اسلامی در منطقه عنوان کرد و افزود. ۱۰ سال پیش این گروه در برابر ارتش رژیم اشغالگر با سنگ مقابله می کردند و امروز شاهد مبارزه آنها با انواع سلاحهای سنگین هستیم .

وی ضمن تجلیل از مقاومت ستودنی  فلسطین نیان نوار غزه در برابر موج حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: فرو ریختن بیش از ۳۵ هزارتن بمب بر سر زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در هفته های اخیر، موجی از احساس همدردی مردم جهان با مردم مسلمان فلسطین براه انداخته که بی سابقه بوده است .

وی اظهار امیدواری کرد: انشالله به زودی شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و بازگشت آرامش در سرزمین های اشغالی باشیم .

گفتنی است در این جلسه فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی، روسای سازمانها و نهادها و جمعی از مدیران صنایع حضور داشتند.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا