کشاورزیویژه

نشست خبری مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان

نشست خبری مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان / به منظور گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در تقویم رسمی کشور 31 فروردین تعیین شده است، نشست خبری ریاست و اعضای هیأت علمی مؤسسه، صاحب‌نظران بخش خصوصی، شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد و مسئولین استان البرز با اصحاب رسانه، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندی البرز، روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، مدیرکل غله و امور بازرگانی استان البرز و صاحب‌نظران بخش خصوصی در محل سالن اجتماعات مؤسسه برگزار شد.

در این نشست حسین دهقانی سانیج، علی مختاران، افشین ایوانی، محمدرضا مستوفی سرکاری و ابوالفضل گلشن تفتی دستاوردهای شاخص تحقیقاتی و برنامه‌های جاری مؤسسه در خصوص دستگاه‌های نوین آبیاری گندم، مکانیزاسیون، کاهش تلفات در زمان برداشت و جا به جایی گندم، آرد و گندم کامل و طرح کشوری ارتقا کمی و کیفی نان‌های مسطح در استان‌های مختلف کشور را تشریح کردند.

محسن نقاشی بر اهمیت توجه به ضایعات نان در مرحله مصرف‌کننده و لزوم استفاده از بهبوددهنده‌ها و دستگاه‌های مناسب برای تهیه آرد و نان به ویژه نان کامل با کیفیت مطلوب و ماندگاری بالا و حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حصول به این مقصود و بالا بردن کیفیت و سلامت جامعه تأکید کرد.

مدیرکل غله و امور بازرگانی استان البرز در خصوص اهمیت توجه به جنبه‌های اقتصادی در تمام کارهای تولیدی و اصلاح اقتصاد نان و نان‌های کامل و همچنین لزوم تغییر سیستم آسیابانی و زیرساخت‌ها برای توزیع آرد در سامانه فروش آرد به منظور ارتقا بهره‌وری تولید آرد و تولید محصولات سالم‌تر. لزوم همکاری بین بخش اجرا و تحقیقات و راه‌اندازی کانون علمی آرد و نان در استان البرز در سال جاری خبر داد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا