اقتصادی

رکورد سرعت جدید SSC تواتارا

اگر شرکت آمریکایی SSC و هایپرکار آن یعنی تواتارا را پرسروصداترین موضوع دنیای ماشین طی هفتهٔ گذشته تلقی کنیم اغراق نکرده‌ایم. همان‌طور که در جریان هستید، در ویدئویی که از رکوردشکنی تواتارا منتشر شده تناقضاتی وجود داشت که موجب شد برخی‌ها مثل یک یوتیوبر بنام «اشمی» صحت این رکوردشکنی را زیر سؤال ببرند. سپس SSC با صدور بیانیه‌ای، نادرست بودن ویدئوها را تأیید و اعلام کرد که در ویرایش ویدئو مشکلاتی وجود داشته است. این شرکت وعده داد که اشتباهات را برطرف کرده و ویدئوی درستی را منتشر کند.

SSC بجای حضور در مسیر مشهور ۱۶۰ نوادا این بار به زمین‌های تست جانی بوومر دسترسی داشته است. ما پیش از این تست‌های سرعت زیادی را در این مکان دیده‌ایم اما هیچ خودرویی نتوانسته سریع‌تر از تواتارا ظاهر شود.

اگرچه SSC برای تست اول از راننده حرفه‌ای اولیور وب استفاده کرده اما تست دوم در ۱۷ ژانویه و توسط مالک خودرو آقای دکتر لری کاپلین انجام شده است. او فقط از مسیر ۳.۷ کیلومتری برای تجربه سرعت بسیار بالای خود استفاده کرده و توانسته فقط در ۱.۶ کیلومتر به سرعت ۳۹۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

تواتارا به منظور ثبت رسمی رکورد خود باید دو تست سرعت در دو جهت مخالف انجام دهد. این خودرو در تست اول به سرعت ۴۵۰.۱ کیلومتر در ساعت و در تست دیگر به سرعت ۴۶۰.۴ کیلومتر در ساعت دست یافته و سرعت متوسط ۴۵۵.۲ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است. SSC می‌گوید در اواخر تست دوم خودرو نیازمند ۲.۸۷ ثانیه زمان بوده تا سرعت خود را از ۴۴۱ به ۴۶۰ کیلومتر در ساعت برساند. این هیولا برای ثبت شتاب صفر تا ۴۶۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۳ کیلومتر مسیر نیاز داشته است.

راننده این خودرو می‌گوید در دنده هفتم مزه قدرت کامل را چشیده و به شدت خواهان بازگشت به این مکان و تست دوباره سرعت‌های بالاست. هنوز مشخص نیست که SSC دوباره تست دیگری را انجام خواهد داد یا خیر اما به نظر می‌رسد کار SSC با این رکوردهای سرعت تمام نشده است.

نه تنها خودروهای زیادی نمی‌توانند به سرعت ۴۴۳ کیلومتر در ساعت دست یابند بلکه تام نلسون سازنده پیشرانه می‌گوید شتاب‌گیری تواتارا در این سرعت ۱۰ برابر سریع‌تر از هر خودروی تولیدی دیگر در دنیا می‌باشد. احتمالاً می‌دانید که کمپانی نلسون ریسینگ پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری توئین توربوی این هیولا را ساخته است. این نیروگاه قدرت ۱۷۵۰ اسب بخاری با سوخت E85 و خروجی ۱۳۵۰ اسبی با سوخت اکتان ۹۱ دارد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا