فرهنگی و هنریگزارشویژه

رونمایی از کتاب نمایشنامه” پنجاه و هفت “

رونمایی از کتاب نمایشنامه” پنجاه و هفت “به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از کتاب نمایشنامه” پنجاه و هفت ” که به زندگی شهید حسین لشکری می پردازد رونمایی شد .

به گزارش تیتر یک، در ابتدای مراسم بهرام میرزایی نویسنده کتاب نمایشنامه” پنجاه و هفت “ ضمن خوشامد به مهمانان حاضر گفت : امروز در جوار شما مردم شریف، بزرگان هنر فارس و جامعه از جان بهتر معلولان، کتاب نمایشنامه ۵۷ را رونمایی می کنیم، بنده دست و پای تک تک شما عزیزان را می بوسم و بر خود می بالم که هم نفس شما عزیزان هستم. می دانم که در این شرایط سخت اجتماعی نباید توقع زیادی داشت و از شما می خواهم برای نجات از گرفتاری های گوناگون به حال هم دعا کرده و در این شرایط خیلی سخت پشت همدیگر را خالی نکنیم.

در ادامه مراسم حمید نشاط منتقد ادبی هنری به پشت تریبون رفت و پس از نقد کوتاه تخصصی درباره نمایش گفت: بنده  به عنوان عضو کوچکی از جامعه تئاتر فارس با طرح چند سوال بی جواب به نقد فرهنگی این اثر  می پردازم.

چرا آثاری از جنس ۵۷  که حرف،درد و مسئله ای برای گفتن دارند مجوز اجرای عموم نمی گیرند؟! چرا ابعاد زندگی نامه شهیدی که ۱۸ سال از بهترین دوران عمرش را در اسارت گذرانده باید برای مردم موهوم بماند؟! چرا بهرام میرزایی باید اثرش را در نمازخانه تمرین و اجرا کند ؟! چرا ما از نشان دادن و پذیرش واقعیتهای تلخ زندگی مستند شهید لشکری و همسرش به جامعه اباء داریم ؟!  و در پایان شما را با این سوال تنها میگذارم که چرا شهید لشکری در مدت اسارت سیگارش را ترک کرده ولی مدتی پس از آزادی دوباره شروع میکند؟!

 پایان بخش مراسم نیز جلیل از ۲ چهره هنری نسل میانه استان فارس، سیروس مهبودی و فرشاد تندنویس به همراه جشن امضاء پوستر کتاب نمایشنامه ۵۷ بود.

شایان ذکر است تاکنون کتاب نمایشنامه مهنا مربوط به زندگی شهید دوران ، کتاب نمایشنامه پل کارون، شرح زندگی شهید شاهرخ ضرغام، کتاب نمایشنامه بغضی در نقاب زندگینامه شهید سید نورالدین حسینی بکتری و ابوالفضل مهدیار و کتاب نمایشنامه پنجاه و هفت مربوط به زندگینامه شهید حسین لشکری چهارمین اثر منتشره گروه مهناست که در مجموع پنج اثر نمایشی را در بر می گیرد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا