اقتصادی

تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید خبر داد.

Image result for تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید

صدیف بیک‌زاده، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدودیت واردات برای کالاها با تعرفه جدید برداشته شده و از این پس تجار و بازرگانان می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار نسبت به ثبت سفارش و واردات کالاهای جدید اقدام کنند. بخشنامه مربوط به این دستورالعمل جدید طی چند روز آینده از سوی وزیر صمت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: این تصمیم در راستای رفع نیازهای بخش تولید در کشور گرفته شده و صاحبان کارت بازرگانی بر اساس رشته فعالیت‌هایی که در کارت بازرگانی آنها ثبت شده و طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دلیل محدودیت‌های ارزی واردات روی تعرفه موردنظر نداشته‌اند، طی امسال و سال آینده می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار روی کالاهای جدید واردات داشته باشند.

بیک زاده گفت: سقف واردات برای برخی کالاها از جمله کاغذ، لاستیک، مواد اولیه تولید لوازم خانگی و قطعات خودرو، که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ واردات محدودی داشته‌، نیز برداشته می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش از این و در پی تصمیمات ارزی دولت، میانگین ارزش واردات سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای واردات سال ۹۹ تعیین شده بود و اجازه واردات برخی کالاها فقط به شرکت‌هایی داده می‌شد که سابقه واردات آن را طی سال‌های گذشته داشتند و شرکت‌های دیگر امکان واردات کالاها با تعرفه جدید را نداشتند.

منبع : ایبنا

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا