اقتصادی

عضو کمیسیون انرژی مجلس: میزان فروش نفت در بودجه 1400 واقعی نوشته شد

یک نماینده مجلس گفت: توصیه حضرت آقا همیشه این بوده است که کشور نمی‌تواند معطل بماند و باید مجلس در کنار دولت برای مردم باشد. ما در مجلس همه هدف‌مان بررسی دقیق جزئیات بودجه است تا در نهایت اثرات مثبت آن در زندگی مردم دیده شود.
 

چند روزی است که بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۰ که یکی از پرمناقشه‌ترین بودجه‌های پس از انقلاب بوده، آغاز شده و باید دید دو قطبی مجلس و دولت در روز‌های آینده بر سر تغییر بودجه ادامه پیدا خواهد کرد یا با توافق پنهانی مجلس با دولت، بودجه ۱۴۰۰ با کمترین تقابل، ختم به خیر خواهد شد.

در همین رابطه، رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس یازدهم به اقتصاد۲۴ گفت: زمانی که بودجه به صحن آمد، روند دفاع از طرف دولت مسیر خوبی را پیش نگرفت و از موضع بالا با مجلس صحبت کردند و برای همین بودجه رای نیاورد، هرچند ما حقیقتاً در کمیسیون تلفیق خیلی روی بودجه کار و آن را به نوعی به نفع مردم اصلاح کرده بودیم.

وی افزود: به‌هر حال کلیات بودجه ۱۴۰۰ در صحن رای نیاورد و با هماهنگی و همکاری‌هایی که صورت گرفت، کلیات اصلاحیه آن با رای بالا تصویب شد که این نشان می‌دهد ما در مجلس اصلاً به‌دنبال دعوا و تقابل با دولت نیستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توصیه حضرت آقا همیشه این بوده است که کشور نمی‌تواند معطل بماند و باید مجلس در کنار دولت برای مردم باشد. ما در مجلس همه هدف‌مان بررسی دقیق جزئیات بودجه است تا در نهایت اثرات مثبت آن در زندگی مردم دیده شود.

سنگدوینی اظهار داشت: مجلس یازدهم پس از اینکه دید کار بودجه با چالش رو به رو شد، تعطیلی هفتگی مجلس را لغو کرد تا با یک برنامه‌ریزی فشرده بتواند پیش از سال جدید بودجه را نهایی کند.

وی یادآور شد: ما در کمیسیون تلفیق به‌دنبال تغییرات گسترده و اینکه روی به بودجه‌نویسی بیاوریم، نبودیم و حقیقتاً تغییرات زیادی هم انجام نشد، ولی از همان ابتدا دنبال این بودیم که به نفع مردم کار کنیم، چون واقعاً مردم سخت گرفتار زندگی روزمره شده‌اند و از همه ما انتظار دارند.

این چهره اصولگرای مجلس در پاسخ به این پرسش که پس از رد کلیات بودجه توسط نمایندگان چرا بار دوم با رای بالا تصویب شد و آیا توصیه‌ای از خارج از مجلس به نمایندگان شده بود؟ گفت: خیر، توصیه‌ای نشده بود. شاید بعضی‌ها به‌ خاطر مسائل سیاسی این موضوع را مطرح کردند. همه نمایندگان در رای به کلیات بودجه چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم آزاد بودند و جمع‌بندی مجلس این شده بود که به کلیات اصلاحیه بودجه رای مثبت دهند.

سنگدوینی در پایان خاطرنشان کرد: جزئیات بودجه ۱۴۰۰ تازه شروع شده و چکش‌کاری روی آن زمان می‌برد، اما به‌نظرم بودجه‌ای که اکنون در دست بررسی است می‌تواند شرایط زندگی مردم در سال پیشرو را بهتر از سال جاری کند. در این بودجه میزان فروش نفت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محل‌های درآمد کشور براساس توصیه رهبری، واقعی نوشته شد و ان‌شاالله با اعداد و ارقام واقعی و کمک متقابل مجلس و دولت، می‌توانیم به آینده‌ای بهتر مخصوصاً در حوزه اقتصاد امیدوار باشیم.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا