اقتصادی

نظری: دولت و بانکها به کسب و کارهای خانگی توجه جدی نماید، فشار اشتغال کاهش می یابد

 نازنین نظری عضو کمیته کسب و کار جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت ناگوار آمار بیکاری نسل جوان در این کشور و ضرورت حفظ جوانان جویای کار و با انگیزه در کشور گفت: در طول این سال ها مسئله توجه به کسب و کار خانگی به شدت دچار غفلت شد و می توان با احیای مجدد طرح های اشتغالزای مفید و مورد نیاز جامعه هم جوانان را در این راه به کارگرفت و هم بخش اعظمی از زنان خانه دار نیز می توانند با این گونه طرح های اشتغالزا از درآمد برخوردار شده و در این فشار اقتصادی زندگیشان را مدیریت کنند.

وی افزود: در دوره دولت نهم بحث بنگاه های زود بازده نسبتا اثر خوبی بر اشتغال جوانان گذاشته بود اما امروز متاسفانه نه دولت توجه جدی دارد نه بانک ها حمایت می کنند.

عضو کمیته کسب و کار جمعیت جوانان انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر همکاری دولت و بویژه بانکها مجددا در بحث تسهیلات اشتغالزایی برای مباحث کسب و کارهای خانگی و کوچک رونق بگیرد و مشمول حمایت جدی قرار گیرد، مطمئن خواهیم شد بازار کار رونق گرفته و جلوی مهاجرت بی رویه جوانانمان را خواهیم گرفت.

وی گفت: ما به این جوانان برای آینده کشور نیاز داشته و نباید آنان را بی انگیزه و افسرده کنیم این نسل همانهایی هستند که کشور را می توانند دوباره بسازند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 2 میانگین: 4.5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا