اقتصادی

پیش بینی رشد بیش از ۶ درصد برای اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱

 نخست وزیر چین در آیین گشایش چهارمین نشست سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین گفت: امسال نیز مسیر توسعه چین همچنان خطرات و چالش های فراوانی پیش رو دارد اما اصول رشد اقتصادی بلند مدت تغییری نکرده و هدف پیش بینی شده ما برای رشد تولید ناخالص داخلی کشور بیش از ۶ درصد است.

پیش بینی رشد بیش از ۶ درصد برای اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱

رشد اقتصادی چین

رادیو بین المللی چین روز شنبه گزارش کرد، «لی که چیانگ» افزود: پیش بینی هدف رشد بیش از ۶ درصد برای سال جاری با در نظر گرفتن روند احیای حرکت اقتصادی انجام شد و می تواند یک راهنمای خوب برای همه نیروها در جهت تمرکز بر پیشبرد اصلاحات و نوآوری و کمک به توسعه با کیفیت بالا در کشور باشد.

وی اضافه کرد: اهداف پیش بینی شده برای رشد اقتصادی، اشتغال زایی و قیمت ها، بازتابی از نیاز به تداوم حرکت اقتصاد در یک چارچوب معقول است و ضمن هماهنگی با اهداف آینده کشور به تحقق توسعه پایدار و سالم چین کمک خواهد کرد.

نخست وزیر چین عمده ترین اهداف پیش بینی شده در سال جاری در کنار رشد اقتصادی را ایجاد بیش از ۱۱ میلیون فرصت شغلی در مناطق شهری کشور؛ حفظ رشد ۳ درصدی مصرف در میان مردم؛ کاهش ۳ درصدی مصرف انرژی به نسبت هر واحد تولید ناخالص داخلی و حفظ ظرفیت تولید ۶۵۰ میلیارد کیلوگرم غلات در کشور عنوان کرد.

وی در مورد برنامه دولت برای تحقق ۱۱ میلیون فرصت شغلی گفت: در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار فرصت شغلی در مناطق شهری ایجاد شد و در پایان این سال، نرخ بیکاری در مناطق شهری سراسر کشور به ۵.۲ درصد کاهش یافت.

لی ادامه داد: هدف سال ۲۰۲۱ ایجاد بیش از ۱۱ میلیون فرصت شغلی در مناطق شهری است و تلاش خواهد شد نرخ بیکاری در این مناطق در حدود ۵.۵ درصد حفظ شود.

پیش بینی ایجاد افزون بر ۱۱ میلیون فرصت شغلی در چین در حالی است که آمار وزارت کار آمریکا نشان می دهد تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۰ هزار نفر در بخش غیر کشاورزی آمریکا کار خود را از دست داده اند و نرخ بیکاری در این کشور به ۶.۷ درصد رسیده است. این رقم در منطقه یورو، ژاپن، هند و آفریقای جنوبی به تریب ۸.۳، ۲.۹، ۹.۰۶ و ۳۲.۵ درصد بوده است.

منبع : ایرنا

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا