یادداشت

ایران هراسی آمریکا تا کجا می خواهد ادامه داشته باشد

حسن نقوی حسینی*

انقلاب اسلامی به جهت ماهیت ضد استکباری و حامی مستضعفان و جنبش های استقلال طلب و استکبار ستیز تهدید جدی برای دنیای سرمایه داری و استکبار غرب بویژه آمریکایی ها محسوب می شود. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها متوجه شدند که اگر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی شکل بگیرد و به عنوان نظام مقتدر در منطقه جا بیفتد جایی برای مانور قدرت های استکباری مثل آمریکا و همپیمانان اروپایی آنها وجود ندارد و آنها نمی توانند به راحتی منابع ملت ها را غارت کنند و کشورهای ضعیف را تحت سلطه خود قرار دهند. به همین جهت مقابله خود با جمهوری اسلامی و نظام انقلابی ایران را به شکل های مختلف شروع کردند. یعنی در 40 سال گذشته با انواع دشمنی ها، خصومت ها، مقابله ها و ایجاد موانع بر سر راه جمهوری اسلامی ایران بودیم. از توطئه ترورها، جنگ تحمیلی، توطئه تحریم اقتصادی تا به امروز نیز  ادامه دارد.

ایران هراسی آمریکا
ایران هراسی آمریکا

یکی از پروژه های سنگینی که آمریکایی ها علیه ما در این 40 سال در منطقه عمل کردند ایران هراسی است. پروژه ایران هراسی به این معناست که با پروپاگاندا و رسانه هایی که در اختیار دارند نشان دهند جمهوری اسلامی ایران اگر در ایران پا بگیرد و جا بیفتد و قدرتمند شود خطری برای جامعه جهانی، ملت ها و دولت های منطقه، کشورهای اروپایی ها و آمریکایی، برای رژیم صهیونیستی است. همه این کشورها بویژه کشورهای منطقه را از ایران بترسانند لذا جمهوری اسلامی ایران هر اقدام توسعه ای که انجام می دهد یا انجام داده را به عنوان تهدید علیه کشورهای دیگر جا انداختند و به نمایش گذاشتند مخصوصاً کشورهای منطقه را که به آنها القا می کردند. اگر ایران و جمهوری اسلامی ایران دولت و کشور قدرتمندی بشود رژیم های شما را سرنگون می کند و در کشورهای شما انقلاب ایجاد می کند، نهضت ها را حمایت می کند و تهدیدی برای شماست.

 بنابراین، هدف آمریکایی ها از ایران هراسی اجماع کشورهای منطقه و اجماع کشورهای جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی بود که استکبار ستیز است و دشمنی با آمریکا دارد. جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر مشکلی ندارد. ایران هراسی امروز هم یکی از پروژه های مهم آمریکایی هاست و از همه کشورها نیز استفاده می کنند. آمریکایی ها از اروپایی ها هم استفاده می کنند چون اروپایی ها درست است ادعا می کنند مستقل هستیم و ما خود مستقل اقدام می کنیم و با آمریکا کاری نداریم ولی در عمل این طور نیست و واقعیت ندارد. بنابراین در پیشبرد پروژه ایران هراسی آمریکایی ها هم از کشورهای غربی استفاده می کنند و هم از صهیونیست ها استفاده می کنند و هم از کشورهای منطقه تحت تاثیر قرار گرفتند و فکر می کردند جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای آنهاست در حالی که هیچگاه جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشور و هیچ ملت مستقلی نبوده است.

ایران هراسی آمریکا
ایران هراسی آمریکا

جمهوری اسلامی ایران در بخش هایی موفق بوده و توانسته جلوی پروژه ایران هراسی آمریکایی ها را بگیرد و به ملت ها و کشورها نشان دهد که ما هیچ تهدیدی برای سایر کشورها نیستیم ولی نیازمند دیپلماسی قوی تری هستیم. با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه در درجه اول همانطور که قانون اساسی آنها را در اولویت گذاشته است، کشورهای اسلامی در اولویت بعدی و کشورهای دورتر در اولویت های بعدی هستند. باید با دیپلماسی قوی به آنها نشان دهیم این که آمریکایی ها ادعا می کنند ایران تهدیدی برای جامعه بشری است و تهدیدی برای کشورهاست و تهدیدی برای کشورهای همسایه است، نه تنها تهدید نیستیم بلکه فرصتی برای کشورها محسوب می شویم. ما دست دوستی به سوی همه ملت ها دراز می کنیم و با دولتی مقابله می کنیم که ادعای سلطه گری و استکبارگری و چپاول گری دارد والا با همه ملت ها مناسبات را به خوبی دنبال می کنیم.

*سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا