اقتصادی

زمان دقیق عرضه اولیه مدار در بورس + مقدار نقدینگی موردنیاز

روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ‌ماه سال 1399 شمسی شرکت سرمایه‌ گذاری مدیریت سرمایه ‌مدار ۱۵ درصد از سهام خود را با نماد مدار از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند. حجم کل عرضه ۳۴۵ میلیون سهم معادل با ۱۵ درصد از سهام شرکت است.

عرضه اولیه مدار

روابط عمومی و امور بین ‌الملل بورس تهران به نقل از مدیر عملیات بازار در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد:

در روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۲/۲۰ تعداد ۳۴۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه ‌گذاری مدیریت سرمایه ‌مدار به عنوان پانصد و هفتاد و هفتمین شرکت در فهرست شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش سرمایه ‌گذاری ‌ها و طبقه سایر واسطه ‌های مالی در فهرست نرخ‌ های بازار دوم و در نماد مدار به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می ‌تواند حداکثر ۴۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۷۵ تا ۵۰۵ تومان معادل ۲۰۲ هزار تومان خریداری کند. مدير عرضه كارگزاري بانك ملي ايران، متعهد عرضه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملي و متعهد خرید شرکت سرمایه گذاری توسعه ملي مي باشد. همچنین تعداد ۲۹۹ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق های سرمایه گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۴۶ میلیون سهم نیز صرفأ به صندوق های سرمایه گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ اسفندماه به قیمت کشف شده در روز عرضه، ارائه خواهد شد که ساز و کار عملیاتی آن متعاقبا اعلام می شود.

اما درباره شرکت سرمایه‌ گذاری مدیریت سرمایه ‌مدار بد نیست بدانید شرکت تولیدی و صنعتی مدار در تاریخ ۱۳۴۳/۱۲/۱۳ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده است و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. به موجب صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۸۳/۵/۲۵ نام شرکت به شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار تغییر یافت و متعاقبا به موجب صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ و مجوز شماره ۴۴۷۵۸/۱۲۲ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ سازمان بورس و اوراق بهادار نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و نام شرکت به شرکت سرمایه گذاری خدمات مدیریت سرمایه مدار تغییر یافت.

در پی تقاضای این شرکت برای تبدیل به نهاد مالی، موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار برای تبدیل این شرکت به نهاد مالی شرکت سرمایه گذاری” طی نامه شماره ۴۰۹۰۴/۱۲۲ مورخ ۱۳۹۷۰۸/۱۳ اخذ گردید و در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ نام این شرکت با شماره ۱۱۶۴۲ در فهرست شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار درج گردید.

لازم به ذکر است به موجب آگهی ثبتی مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۷ نام شرکت به سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار تغییر یافت. در حال حاضر، شرکت جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و واحد تجاری نهایی گروه بانک ملی می باشد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا