اقتصادی

دیجیتال مارکتینگ شامل چه خدمات و مزایایی است؟ + صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

در یک تعریف بسیار ساده از دیجیتال مارکتینگ می توان گفت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین ، دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال! نیل پتل، دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این ­گونه پاسخ می ­‌دهد: ” دیجیتال مارکتینگ به هرگونه ‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌ گویند که از طریق دستگاه ‌­های الکترونیکی انجام می‌­ شود. “

توجه داشته باشید هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. دیجیتال مارکتینگ هم یعنی همین! یعنی استفاده از ابزارها و رسانه های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات شما.

دیجیتال مارکتینگ که اختصارا بازاریابی آنلاین گفته می ‌­شود، نوع پیشرفته ای از بازاریابی و جذب مشتری است که با کمک گرفتن از ابزارهای دیجیتال پروسه جذب مشتری، فروش و وفادار سازی مشتری را برای ما بسیار آسان می کند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

در این نوع از بازاریابی شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال به سرعت بیشتر و دقیق­ تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­ کنید و هرکدام از کمپین ‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است، آن را تکرار نخواهید کرد! حتی در این نوع، شما می ­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می ­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق ­‌تر بوده است تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می ­‌شود هزینه ‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

استفاده از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال است می تواند به بازاریابی دیجیتال ما کمک کند. مثلا با استفاده از بهینه سازی سایتمان برای موتورهای جست و جو می توانیم از طریق موتورهای جست و جو و به ویژه گوگل مشتریان زیادی را با محصولات و خدمات خود آشنا کنیم و…

به یاد داشته باشید اینترنت و ابزارهای موجود در آن بهترین روش ها برای بازاریابی و تبلیغات هستند. اگر به دنبال سود زیاد در کسب و کارتان هستید بهتر است از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید باید خودتان بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید. به عنوان مثال بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال است. اگر شما بتوانید از طریق تولید محتوای هدفمند مشتری جذب کنید دیگری نیازی به هزینه های دیگر تبلیغاتی نخواهید داشت…!

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا