اقتصادی

چرا بیمه‌های زندگی جایگاه ویژه خود را در سبد زندگی خانواده پیدا نکرده اند؟

مدیر فروش دفتر منطقه‌ای جنوب کشور بیمه باران بیان کرد: تاکنون بیمه‌های زندگی آن گونه که باید جایگاه ویژه خود را در سبد زندگی یک خانواده پیدا نکرده‌اند و این موضوع دلایل بسیاری دارد.

بیمه زندگی چیست؟ - بیمه عمر و سرمایه گذاری * بیمه زندگی *

غلام رضا محمد شاهی با بیان اینکه بیمه های زندگی در سه حوزه بیمه زندگی به شرط حیات، بیمه به شرط فوت و بیمه عمر و سرمایه گذاری به صورت های مختلف تقسیم می شوند، افزود: بیمه زندگی به شرط حیات یا طرح ترنم تنها طرح انحصاری شرکت بیمه باران است و بیمه به شرط فوت، بیمه هایی است که با پرداخت حق بیمه می توانند باتوجه به محاسبه شرایط و هزینه های زندگی، هزینه های اداری و حق بازاریابی تعیین می شود که در صورت فوت شخص یک غرامت به وارث و یا شخص ثالث که خود فرد در بیمه نامه تعیین می کند تخصیص می یابد.

وی با تأکید بر اینکه تضمین سرمایه در بیمه زندگی ترنم باران وجود دارد و تمامی مبلغی که فرد سپرده گذاری می کند به صورت کامل توسط شرکت بیمه مرکزی تضمین می شود و محدودیتی نخواهد داشت، اضافه کرد: در ۹ ماه اول سال ۹۹ به صورت علی الحساب ۴۷ درصد سود شرکت به سپرده گذار تعلق گرفته است.

مدیر فروش دفتر منطقه ای جنوب کشور بیمه باران گفت: این شرکت اولین شرکت بیمه ای است که در حوزه  سرمایه گذاری فعالیت می کند و در بازارهای مالی فعالیت گسترده ای دارد و با نام انحصاری بیمه نامه ترنم در بازار عرضه می شود و طرح های یک تا ۵ ساله دارد که اصل سرمایه و بسته به نوع انتخاب بسته ها بین ۱۰ تا ۱۶ درصد سود علی الحساب یا سود تضمینی دارد که سود مرکب و سود مشارکت را شامل می شود.

محمد شاهی ابراز داشت: همه سرمایه گذاری ها توسط شرکت بیمه باران انجام می شود و تخصص این شرکت فعالیت در حوزه بورس و یا صنایع مادر است و تخصص شرکت بیمه باران که عمده سهامداران آن، شرکت های بزرگ بورسی از قبیل دانایان فارس، شرکت آب-خاک- توسعه و سرمایه است که دارای قدمت بسیاری در حوزه سرمایه گذاری در بورس هستند.

او در خصوص تضمین اصل پرداخت سرمایه گذار در طرح های بیمه ای این شرکت گفت: اصل سرمایه توسط بیمه مرکزی که بانی این طرح و شرکت بیمه باران که مجری آن است توسط بیمه مرکزی اصل سرمایه و بسته به نوع انتخاب سبد سرمایه گذار، اصل سرمایه به علاوه سود تضمین می شود. این در حالیست که تخصص شرکت و سهامداران شرکت بیمه باران در حوزه بورس می باشد، در شرایط فعلی بسیاری از شرکت های بزرگ بورسی سود کرده اند و افرادی که تخصص کافی نداشتند و با مبالغ ۲ یا ۵ میلیونی وارد بورس شدند ضرر کرده اند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا