گفتگوویژه

حمیدرضا ترقی، در گفتگو با تیتر یک انلاین: حمایت اصولگرایان از قالیباف یا رییسی بستگی به قانون انتخابات دارد

حمیدرضا ترقی، با بیان اینکه قانون انتخابات نیز نهایی نشده تا بتوان شرایط افراد را با این قانون وفق دارد، گفت: از این رو تکثر فعلی امری طبیعی است.

حمیدرضا ترقی: حمایت اصولگرایان از قالیباف یا رییسی بستگی به قانون انتخابات دارد
حمیدرضا ترقی: حمایت اصولگرایان از قالیباف یا رییسی بستگی به قانون انتخابات دارد

حمیدرضا ترقی، در گفت و گو با تیتر یک انلاین، در وضعیت اصولگرایان در انتخابات 1400 گفت: اصولگرایان از دوره های قبل به محوریت اشخاص به ائتلاف و خرد جمعی روی آورده اند و سعی کرده اند با ائتلاف هایی وحدت بخش در میان خود از تمام ظرفیت های انقلابی و اصولگرایی استفاده کنند و زمینه وحدت را در بین خود فراهم کنند این حرکت و ساز و کار در انتخابات مجلس تقریبا خود را نشان داد و توانستند با یک لیست وارد عرصه رقابت بشوند و موفقیت هایی به دست آوردند. در مورد انتخابات ریاست جهوری نیز بنا بر همین داشتند و می خواستند از همین ساز و کار وحدت نیروهای انقلاب استفاده کنند و به مصداقی قابل قبول برای همه برسند از این رو طبیعی است که نامزدهایی که امروز در افکار عمومی برای همه مطرح هستند تکثرهایی هستند که در نهایت به وحدت می رسند.

وی در پاسخ به این سوال، بسیاری اصرار دارند آقای رییسی و آقای قالیباف را به عنوان کاندید مطرح کنند؟ آیا اصولگرایی کاندید دیگری ندارد که هر یک از این افراد از ریاست قوه ای به عرصه انتخابات قوه دیگری ورود کنند؟تصریح کرد: افرادی که در افکار عمومی مطرح می شوند به دلیل آشنایی مردم در نظر سنجی ها با این افراد است. ولی هنوز هیچ برنامه یا از سوی نامزدها مطرح نشده و قانون انتخابات نیز نهایی نشده تا بتوان شرایط افراد را با این قانون وفق دارد از این رو تکثر فعلی امری طبیعی است. نوعا وضعیت در انتخابات ما به گونه ای بوده که شاید فردی با شعاری مناسب و آگاهی بخشی قابل توجهی بیاید و رای بیاورد. شرایط کنونی قابل اتکا نیست و نمی توان روی این نتیجه گیری کرد باید با توجه به فرایند انتخابات از بیست سی نفر نامزد اصولگرا تعدادی را با قانون انتخابات مطابقت داد و دید چه تعدادی برای ثبت نام و ورود به این عرصه جدی هستند و چه کسانی تایید می شوند باید دید مردم و جریان های سیاسی بیشتر به سمت چه کسی گرایش پیدا می کنند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به فوت مصباح یزدی و اتحاد جبهه پایداری گفت: با رایزنی هایی که صورت می گیرد پایداری هم در نهایت در ائتلاف و با جمع همراهی خواهد کرد. جامعه روحانیت مبارز در گذشته آمادگی ورود به این عرصه را نداشت چون ساز و کار این حضور را آماده نکرده بود. در انتخابات گذشته تا کنون روحانیت توانسته ساز و کاری را در سطح کشور برای خود پدید بیاورد و انتخابات داخلی داشته باشد و سازماندهی کند امروز هم توانسته در اکثر استان ها برای خود نمایندگانی تعیین کند و شرایط کنونی او به لحاظ سازماندهی به گونه ای است که می تواند در انتخابات میزبان تشکل های سیاسی باشد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا