سیاسی

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران کیست؟ + سابقه فعالیت ها

در این مطلب از تیتریک آنلاین، توضیحاتی درباره رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. انتشار خبر انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتقاد برخی قانونگذاران جمهوری خواه و گروه های حامی اسرائیل روبرو شد که وی را به اتخاذ مواضع نرم در قبال ایران و مواضع سرسختانه در قبال اسرائیل متهم می ‌کنند! در مقابل، شماری از کهنه کاران عرصه سیاست خارجی آمریکا در دفاع از رابرت مالی، او را یک دیپلمات محترم و بی طرف می‌ دانند.

در واقع این انتصاب، رابرت مالی را در تلاش ‌های دولت جو بایدن برای احیای توافق با ایران آن‌ هم پس از چهار سال اقدامات تنش آفرین دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران، به یک شخصیت محوری و تأثیرگذار تبدیل می‌ کند.

لازم به بیان است در جریان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که به انعقاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منتهی شد، رابرت مالی یکی از اعضای کلیدی در تیم مذاکره کننده باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود.

این دیپلمات آمریکایی تاکنون سمت دهای گوناگونی در دولت ‌های دموکرات باراک اوباما و بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تمرکز بر حوزه سیاستگذاری در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس عهده دار بوده است و در جریان انتخابات ۲۰۲۰ میلادی نیز مشاور غیررسمی تیم انتخاباتی جو بایدن بود.

وی اخیرا نیز ریاست گروه بحران بین ‌المللی را که یک سازمان غیرانتفاعی با تمرکز بر مناقشات جهانی است، برعهده داشت. گروه بحران بین ‌المللی ارگانی غیر دولتی است که مدعی است برای پیشبرد صلح، پیشگیری از تنش‌ها و کاهش مخاصمات در کره خاکی فعالیت می‌کند.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا