اجتماعیفرهنگی و هنریویژه

ازدهه کرامت برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت استفاده کنیم

شناسایی، ترویج و گسترش این فرهنگ در دهه کرامت یعنی "سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) ‌تا سالروز ولادت امام رضا (ع)" ضرورت دارد.

شناسایی، ترویج و گسترش این فرهنگ در دهه کرامت یعنی “سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) ‌تا سالروز ولادت امام رضا (ع)” ضرورت دارد.

به گزارش آستان نیوز از تهران صفرعلی براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران
دهه کرامت ؛ بهترین زمان برای گسترش فرهنگ مودت به اهل بیت(ع) و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و هدایت جوانان در مسیر معنویت و تقوا در گرو پیروی از حریم ولایت است.

براتلوبا بیان اینکه فرهنگ مودت و محبت به اهل بیت (ع) آثار معنوی چشمگیری در زندگی انسان دارد، عنوان کرد: عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی‌ دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید به عنوان مسلمان با مطالعه و یادگیری گفتار، رفتار و سیره ائمه اطهار (ع) به آن عمل کنیم، تصریح کرد: نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه امری لازم است و باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود که این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه امروز مطرح است.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در ادامه اظهار کرد: باید با هم‌افزایی‌ و همکاری دستگاه‌های مرتبط شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم(ع) به درستی ترویج شودو با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) بانوی جوان دانشمندی بود که با امام رضا (ع) قرابت بسیاری داشت، اظهار کرد: طبق روایتی از امام صادق(ع) حضرت معصومه(س) می‌تواند تمام امت اسلام را شفاعت کند.

براتلو بابیان اینکه باید تلاش کرد برنامه‌های دهه کرامت از بُعد مردمی بودن خارج نشود
گفت : دهه کرامت درس بزرگ حمایت از قشر محروم در قالب مواسات و کمک مومنانه را به همراه دارد، مردم باید بدانند هرجا پرچم اهل بیت (ع) بلند می‌شود گره گشایی از سوی این ولی نعمتان صورت می‌گیرد؛ بنابراین دهه کرامت باید همراه با خدمات و گره گشایی کریمانه و به نام اهل بیت گره بخورد تا مردم بیش از پیش این مساله را درک کنند و گره‌گشایی از مردم محور فعالیت‌های دهه کرامت باشد.

انتهای پیام/خبرنگار احمد زمردی ۰۱/۲۸
#روابط_عمومی_کانون_های_خدمت_رضوی_استان_تهران

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا