اجتماعی

انوشیروان محسنی بوکسور ایرانی که جان دختر 15 ساله را نجات داد، کیست؟

انوشیروان محسنی ، بوکسور و بازیگر و نوازنده ایرانی که در اتریش زندگی می کند ، با صحنه اقدام به تجاوز ۳ مرد به یک دختر ۱۵ ساله مواجه می شود که در آنجا یک پیرمرد هم مورد ضرب و شتم از سوی آنها قرار گرفته بود و پس از برخورد با آنها دختر را نجات می دهد!

پیرو این موضوع روزنامه های معروف اتریش این تیتر را به آن اختصاص می دهند:

یک ایرانی دختر اتریشی را از دست سه مرد که با قصد تجاوز به او حمله کرده بودند نجات می دهد

اما درباره انوشیروان محسنی بد نیست بدانید وی متولد ایران است اما سال ها است که در اتریش اقامت دارد. او از سال‌ های کودکی آموزش تنبک را آغاز کرد و برای اولین‌ بار در ۱۳ سالگی بر روی سن رفت و در کنسرت سوسن مطلوبی اجرای زنده داشت! از آن پس در بسیاری از کنسرت‌ های اروپایی استادانی چون مرحوم محمد رضا لطفی (نوازنده تار)، مرحوم پرویز مشکاتیان (نوازنده سنتور)، سعید فرج پور (نوازنده کمانچه)، مجید درخشانی (نوازنده تار)، نریمان حجتی (نوازنده تار و سه تار) و اصغر بهاری (نوازنده کمانچه) به عنوان نوازنده ساز تنبک همراه بوده است.

آلبوم‌ های موسیقی استادان محمدرضا لطفی (تار)، حسن کسایی (نی)، اسدالله ملک (ویالون) نیز در سال ۸۰ با همنوازی انوشیروان محسنی در ساز تنبک منتشر شده‌اند.

انوشیروان محسنی در سال 1398شمسی در کنسرتی از سالار عقیلی که با همکاری ارکستر بین المللی وین در استکهلم و وین اجرا شد، به روی صحنه رفت و تنبک نواخت. بخشی از عواید این کنسرت به هم ‌وطنانمان که در سیل ایران دچار آسیب شده بودند، اهدا شد. همچنین وی در جشنواره ‌های موسیقی کشور اتریش نیز حضوری بسیار فعال داشته و دارد.

انوشیروان محسنی در زندگی خود به موفقیت در یک بُعد اکتفا نکرده است و در رشته‌ های ورزشی کشتی، وینگ چون (کونگ فوی چینی و مبارزات خیابانی)، مبارزه آزاد و تای بوکس نیز فعالیت داشته است و افتخاراتی را هم در این رشته ‌ها کسب کرده است که عبارتند از:

  • مدال طلای رشته تای بوکس مسابقات رزمی فول کونتاکت قاره اروپا ۱۹۹۷ میلادی
  • مدال طلای رشته تای بوکس مسابقات Linz austria سال ۲۰۰۳ میلادی
  • مدال برنز رشته تای بوکس مسابقات Nitra Slovakia سال ۲۰۰۵ میلادی
  • مدال طلای رشته تای بوکس مسابقات Sofia Bulgaria سال ۲۰۰۸ میلادی
  • مدال طلای رشته تای بوکس Prague Czech سال ۲۰۱۰ میلادی

انوشیروان محسنی همچنین در ۱۱ مسابقه مبارزات آزاد شرکت کرد و ۸ پیروزی را به ‌نام خود ثبت کرد! و پس از هر پیروزی با پرچم ایران بر روی شانه‌ های خود از رینگ خارج شد.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا