ویژه

۲۹ هزار البرزی درخواست اخذ مجوز کردند

۲۹ هزار البرزی درخواست اخذ مجوز کردند/ مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز ضمن تشریح روند صدور مجوز برای جامعه هدف، گفت: تا به این لحظه ۲۹ هزار البرزی درخواست دریافت مجوز داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از ندای البرز ، رضا جعفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، در ششمین جلسه هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعضای مجمع پیشکسوتان استان البرز و کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان که در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، گفت: ۲۹ هزار البرزی خواستار اخذ مجوزکسب و کار شدند.

وی افزود: تشکیل قرارگاه اصلاح فرآیندهای اقتصادی گام بلند استان البرز در مدیریت خدمات بخش دولتی بوده و سعی داریم با گسترش چتر نظارتی در بررسی نحوه ارائه خدمات به فعالان اقتصادی خدمات بهتر و شایسته‌تری ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر قرارگاهی تحت عنوان اصلاح فرآیند‌ها در بحث صدور مجوز تشکیل شده است و در زمینه بهبود فضای اقتصادی فعالان این حوزه، اقدام خواهد کرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: عملکرد ماهانه تمام دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و فعالان اقتصادی مورد پایش قرار می‌گیرد‌. در این میان اقدامات صورت گرفته در حوزه صدور مجوز مدنظر قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در ادامه از رشد ۱۲ پله‌ای صدور مجوزهای کسب و کار در استان خبر داد و یادآور شد: طی ۸ ماه گذشته صدو‌ر مجوز به نحوی رشد پیدا کرده که درعرصه دولتی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه قلمداد می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سامانه ای به نام مجوزهای کسب و کار این امر را تسریع می‌کند، اضافه کرد: درنظر داریم با کمک رسانه‌ها و تولید محتوا در این حوزه مردم را به مسیر مطالبه‌گری سوق بدهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، یادآور شد: متاسفانه تعدد قوانین و مقررات با توجه به تضاربی که بعضا میان آن‌ها وجود دارد به یکی از چالش‌ها تبدیل شده است، برخی از قوانین یک دیگر را نقض می‌کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۷۲ مورد قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی شده و به مرکز و وزارت دارایی ارسال شده است، اظهار کرد: این قوانین توسط مراجع ذیصلاح مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است و در مسیر تأیید و اصلاح قرار دارد.

به‌گفته وی تا به امروز ۲۹ هزار نفر البرزی، تقاضای درخواست مجوز داشتند و ۱۳ هزار مجوز نیز طی ۶ ماه گذشته به نتیجه رسیده است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 1 میانگین: 1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا