اجتماعیگزارش

فراهم کردن مقدمات بازنگری استانداردهای آموزش دریانوردان

کمیته فرعی عنصر انسانی، آموزش و نگهبانی HTW سازمان بین‌المللی دریانوردی، بر روی تعیین نقشه راهی به‌منظور بررسی جامع کنوانسیون بین‌المللی STCW برای دریانوردان به همراه قانون STCW به توافق رسیده است.

به گزارش تیتر یک انلاین به نقل از بندر و دریا، کنوانسیون بین‌المللی STCW کنوانسیونی مربوط به استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی است.

کنوانسیون STCW الزامات اساسی در مورد آموزش، گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان در سطح بین‌المللی را تعیین می‌کند. بنابراین چنین بررسی کاملی با هدف تطبیق استانداردهای جهانی موجود برای منعکس کردن گرایش‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های جدید در بخش دریایی انجام می‌شود.

کمیته فرعی در دهمین جلسه خود که از پنجم تا نهم فوریه ۲۰۲۴ میلادی در دفتر مرکزی سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن برگزار شد، فهرستی از حوزه‌های خاص را برای بازبینی تعیین کرد.

از جمله مواردی که کمیته فرعی در مورد آنها موافقت کرده می‌توان به نمونه زیر اشاره کرد؛

۲۲ حوزه خاص از کنوانسیون و قانون موردبازنگری، ازجمله فناوری‌های نوظهور در کشتی‌ها، گواهی الکترونیکی، سلامت روان و … .

یک روش دو مرحله‌ای، متشکل از بررسی کنوانسیون و قانون برای شناسایی شکاف‌ها (فاز ۱) و سپس مرحله بازنگری برای توسعه اصلاحیه‌ها برای رفع این شکاف‌ها (فاز ۲).

ایجاد یک کارگروه بین جلسه‌ای قبل از جلسه بعدی کمیته فرعی HTW 11 برای پیشبرد کار.

تعیین یک نقشه راه که یک جدول زمانی برای انجام اقدامات از جمله نهایی کردن لیست شکاف‌ها و همچنین هرگونه اصلاحیه و قطعنامه را مشخص می‌کند.

همه موارد فوق برای تصویب به جلسه آتی ـ یک‌صد و هشتمین کمیته ایمنی دریایی ـ MSC 108 ارائه خواهند شد.

از دیگر موضوعات کلیدی موردبحث می‌توان به تلاش برای مقابله با قلدری، آزار و اذیت در کشتی‌ها اشاره کرد. انتظار می‌رود MSC 108 پیش‌نویس اصلاحیه‌های قانون STCW را برای جلوگیری و مقابله با قلدری، آزار و اذیت از جمله آزارهای جنسی در بخش دریایی تصویب کند.

همچنین این کمیته فرعی ماژول جدیدی را در مورد سیستم اطلاعات یکپارچه جهانی حمل‌ونقل GISIS با تمرکز بر STCW راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم همچنین ارتباطات و اشتراک‌گذاری اطلاعات را تسهیل خواهد کرد.

کمیته فرعی مواردی را درباره توسعه مقررات آموزشی برای دریانوردانِ کشتی‌هایی که از سوخت‌های جایگزین استفاده می‌کنند نیز مطرح کرد.

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا