اقتصادی

چه تفاوتی میان سکه های وکیوم و سکه های باز وجود دارد؟ + بررسی قیمت

سکه‌ ها در انواع گوناگون، با وزن‌ های متفاوت و با عیارهای مختلفی ضرب می‌ شوند که بنابر مشخصات آن‌ ها قیمت گذاری می ‌شوند؛ البته مرجع اصلی قیمت گذاری روی هر نوع سکه، بانک مرکزی هر کشور است که تعیین کننده قیمت نهایی، مالیات ارزش بر افزوده و حق ضرب هر نوع سکه است.

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره تفاوت های میان سکه های وکیوم و سکه های باز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در ابتدا بد نیست بدانید قیمت سکه را بازار به معنای واقع و حجم عرضه و تقاضای مردم تعیین می ‌کند! فعالان بازار فروش طلاع و سکه، از بانک مرکزی صد قطعه خریداری می ‌کنند و با اختلاف ۵۰ هزار تومانی در واحد خود می ‌فروشند. با تغییر قیمت بازار، بانک مرکزی هم قیمت خود را تغییر می‌ دهد. زمانی که سکه از بانک خارج می ‌شود، حکم مصنوع دارد و اتحادیه طلا و جواهر، تعیین‌ کننده ی نرخ آن است.

در این میان سوالی که مطرح می شود این است که آیا بین سکه های وکیوم و سکه های باز تفاوتی وجود دارد؟

دقت داشته باشید هیچ تفاوتی از نظر اتحادیه طلا و جواهر وجود ندارد، اما زمانی که سکه پلمپ وکیوم دار باشد، هولوگرام متناسب با پروانه کسب آن واحد بر روی آن درج شده است؛ لذا از امنیت بالاتری برخوردار است؛ وگرنه به لحاظ قیمتی هیچ تفاوتی باهم ندارند و واحد به سبب آن وکیوم گران ‌تر نمی ‌فروشد یا ارزان ‌تر از مشتری نمی خرد.

 موضوع مهم، عیار سکه است و این بحث‌ پلمپ شدن و وکیوم سکه‌ ها به دلیل افزایش امنیت و مشخص شدن شناسنامه آن سکه است. هر چند که سکه ‌های باز هم اگر واحدهای فروش سکه معتبر تهیه شود، به میزان همان وکیوم ‌ها مطمئن است.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا