اجتماعیویژه

از آموزش تا بازار کار همراه با دانشگاه علمی – کاربردی ایران فریمکو

از آموزش تا بازار کار همراه با دانشگاه علمی – کاربردی ایران فریمکو / دکتر علی عمران روزبان رئیس مرکز علمی – کاربردی ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می شود، تا علاوه بر آموزش، در راستای اشتغالزایی نیز گام های موثری برداشته و بیکاری جوانان در جامعه کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تیتر یک آنلاین به نقل از  ندای البرز، روزبان افزود: دانشگاه ایران فریمکو در سال ۱۳۹۰ تاسیس و با آموزش ۱۱۰ نفر دانشجو در سه رشته پودمانی شروع به کار کرد که در حال حاضر به کاردانی و کارشناسی توسعه پیدا کرده و  هدف دکتر کیهانی به عنوان موسس این دانشگاه، تربیت افرادی است که در حوزه صنعت و ساختمان کشور بدرخشند.

وی در ادامه گفت: رشته های این مرکز، مهارت محور هستند و در هیچ دانشگاه دولتی در کشور اجرا نمی شوند و سه محور دانش، بینش و توانش همانند سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی می باشند.

رئیس مرکز علمی کاربردی از تدریس 11 رشته خبر داد و افزود: این مرکز از مهر ماه سال جاری در رشته های عمران-بتن، مهندسی نقشه برداری، حسابداری، مدیریت امور اداری، مدیریت لجستیک، نقشه برداری کارگاهی، مهندسی ساختمان، مدیریت دفتری و حقوق ثبتی بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

روزبان در خصوص تسهیلات دانشجویی اشاره کرد: پرداخت وام، شهریه اقساط و خدمات دانشجویی نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است و در حال حاضر ۳۳۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که تا پایان این ترم، ۷۰ درصد آن ها جذب همین مجموعه و بقیه در مراکز دیگر مشغول به کار می شوند.

دکتر علی اصغر کیهانی، بنیانگذار دانشگاه علمی –  کاربردی ایران فریمکو گفت: این مرکز اولین دانشگاه بتن کشور می باشد و دانشجویان ما به دلیل کیفیت بالای آموزش رتبه های بسیار خوبی را در آزمون های نظام مهندسی کسب می کنند.

وی در ادامه افزود: در این زمان احساس می کنم که آرزوی ما برآورده شده و این مرکز دانشجویانی را به جامعه تحویل می دهد که می توانند آموخته های خود را به دیگران نیز انتقال دهند.

قابل ذکر است استارتاپ دکتر کیهانی با هدف افزایش مهارت در حوزه ساختمان، طراحی که سه سال مداوم در البرز انجام می شود، امسال نیز همزمان با سالروز تولد دکتر کیهانی در ۱۴ دی برگزار و به ایده های برتر جوایزی اهدا می شود.

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا