اقتصادیویژه

مالیات در قراردادهای پیمانکاری خدمات چقدر است؟ + نحوه محاسبه

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره مالیات در قراردادهای پیمانکاری خدمات خواهیم داشت! با ما همراه باشید. قرارداد پیمانکاری خدمات دسته ای از انواع قرارداد های پیمانکاری است که بسیار پر کاربرد و مورد استفاده در فضای کسب و کارهای امروزه می باشد. در واقع قرارداد پیمانکاری قراردادی است که در آن یکی از طرفین کارفرما است که انجام برخی از کارها به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار می سپارد.

این دسته از قرارداد ها با توجه به تنوع و تکثر بالایی که دارند، از ظرفیت و گنجایش بالایی برای استفاده از امور متفاوت رایج است.یعنی در زمینه های گوناگون خدماتی، ساختمانی، طراحی وب سایت و نرم ‌افزار کاربرد دارد. به نوعی می توان اشاره کرد که قرارداد پیمانکاری خدمات مانند قرارداد پیمانکاری عمرانی می باشد که حائز بندهای عمومی قرارداد پیمانکاری است؛ اما به مراتب قرارداد پیمانکاری خدمات نکات مهم تری دارد.

آنچه در مورد قوانین و مقررات فعلی در قراردادهای پیمانکاری خدمات موجود است در بردارنده تشریح و توصیف خاص و متمایزی از مالیات پیمانکاری نیست، اما به طور  کلی این دیدگاه وجود دارد که مالیات بر درآمد قراردادهای پیمانکاری عمرانی و غیر عمرانی چندان تفاوت چشمگیری ندارد. در واقع در پیمانکاری خدمات یک پروژه عمرانی هزینه های اجرایی و اداری و بیمه از تمام درآمد کسر می شود و سودی که حاصل می شود از محل آن باید ۲۵ درصد مالیات پرداخت شود (این حالت در مورد شخص حقوقی است).

اما در مورد مالیات اشخاص حقیقی معافیت موجود در قانون هر ساله اعلام می شود که بعد از آن از سود ناخالص کم می شود (مشمول مالیات مشاغل ماده 94 و 95).

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا