اقتصادی

میزان معافیت مالیات حقوق در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

بر اساس ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، میزان معافیت مالیات بر درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع، هرساله در قانون بودجه سنواتی مشخص می ‌شود. یعنی قانون تعیین میزان مالیات حقوق و معافیت مربوط به آن را در هر سال به قانون بودجه همان سال واگذار کرده است.

در این مطلب از تیتر یک آنلاین، توضیحاتی درباره میزان معافیت مالیات حقوق در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یکی از محاسبات حسابداری که همیشه حسابداران با آن مواجه هستند، موضوع محاسبه مالیات حقوق و دستمزد کارکنان شرکت است. این موضوع اهمیت زیاد و محاسبه درست آن مسئولیت بزرگی است که بر عهده حسابداران قرار گرفته است. چرا که اگر مالیات حقوق کمتر محاسبه شود، در وقت مراجعه ممیز مالیاتی شرکت مشمول جرایم مالیاتی می شود و اگر بیشتر از میزان تعیین شده از حقوق کارکنان کسر گردد، حق کارمند یا کارگر ضایع شده و جبران این حق بر عهده حسابدار خواهد بود.

هرسال میزان این مالیات در لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه و پس از تصویب توسط نمایندگان در آن سال قابل اجرا خواهد بود. پس نحوه محاسبه مالیات حقوق و میزان معافیت مالیات حقوق با سال های دیگر متفاوت خواهد بود.

در پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ، سقف معافیت مالیات حقوق کارکنان دولتی و خصوصی، برای یک سال ۴۸ میلیون تومان (معادل چهارصد و هشتاد میلیون ریال) و تا سقف حقوق ۴ میلیون تومان ماهیانه در نظر گرفته شد.

معافیت مالیات حقوق 1400

 

امتیاز مطلب
برای امتیازدهی کلیک بفرمایید
[نتیجه: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا